הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: לילשישי עם הדיי עפאים ואסתר רדא

מקום: אסיף - מרכז לתרבות אוכל בישראל, תל אביב-יפו

מועד: 30/03/2023 שעה: 19:00

סוג אירוע: ישיבה לא מסומנים

לילשישי עם הדיי עפאים ואסתר רדא

אסיף - מרכז לתרבות אוכל בישראל, תל אביב-יפו 30/03/2023 בשעה 19:00

סוג אירוע

ישיבה לא מסומנים

מחיר בקופות

110 ₪

מחיר באתר החל מ-

110 ₪

 
 

לילשישי עם הדיי עפאים ואסתר רדא

בסדרת מפגשי לילשישי באסיף יפגוש השף והחקלאי הדיי עפאים מוזיקאים.ות שונים.ות לשיחה על עניינים שבין הצלחת ללב, להתוועדות ולסיפורים משותפים הנוגעים לעונת השנה ולמוזיקה אותה יבצעו. המטבח של אסיף יגיש את מנות הלילשישי המסורתיות, וגם אלו המסורתיות פחות, והבר יציע פרשנות מקומית לבית המרזח.

ליל-שישי הוא ציון הזמן היהודי לחמישי בערב (כשם שליל-שבת הוא הכינוי לערב שישי). בלילה זה התפתח בקרב תלמידי ישיבות במגזר החרדי-חסידי מנהג ה"משמר", בו נוהגים להמשיך בלימוד לאורכו של כל הלילה עד לתפילת ותיקין המסתיימת עם נץ החמה. הלימוד המתמשך משמש כהכנה רוחנית לקראת השבת ואפשרות להגיע אל היום הקדוש מתוך כוונה רבה ומאידך, היעדר סדר יום בישיבה מאפשר להשלים במהלך השבת את שעות השינה החסרות.

סביב מנהג המשמר התפתח תת-סוג של אוכל רחוב הייחודי ללילות-שישי בלבד ומגיש ממאכלי השבת כבר בחמישי בלילה, החל משעות הערב ועד השעות הקטנות של הלילה. על-פי-רוב מדובר בפופ-אפים מחתרתיים הנפתחים בחצרות פרטיות או בחללים שונים ומציעים צ'ולענט לאכילה בכלים חד-פעמיים לצד חלות חמות, מיני קיגל, דגים מלוחים או כבד-קצוץ וחמוצים. בעגה החסידית נקרא המנהג לפקוד מאכליות פופ-אפ אלה בכינוי "לילשישי" שעם הזמן הפך גם למקום מפגש והתאווררות בחברה בה לא נהוג לפקוד מסעדות כלל, מקום להתעדכן בחדשות וברכילויות העדכניות וכיוצא באלו. 

בחלק מהחסידויות גלש המנהג מהרחוב אל הישיבה והאדמו"רים עורכים טיש של ממש בליל-שישי, התוועדות שבה מקבלים את פני השבת כבר בחמישי בערב סביב השולחן (הטיש) עם ניגונים, דברי תורה ומיני מאכל ומשקה סמליים.  

בלילשישי ה-30.3.23, לקראת חג החירות, יפגוש הדיי את המוזיקאית אסתר רדא, זמרת הנשמה העברית המופלאה, לשיחה על חירות אישית, על מסעות פרטיים ליציאה מעבדות, על הגירה ועל אימוץ זהות חדשה. במהלך ההתוועדות תבצע אסתר ממיטב שיריה ויחד עם האורחים נקבל את השבת במאכל לגוף ולנפש.

שימו לב: המקומות אינם מסומנים, והישיבה בזמן ההופעה הינה על בסיס מקום פנוי. המחיר כולל כניסה להופעה, והזמנת שתייה ומזון כרוכה בתשלום נוסף במקום.

בתפריט יהיו מנות כמו צ'ולענט, לוקשען קיגל ירושלמי, דגים מלוחים, אייר מיו צביבלך, כבד קצוץ ועוד...

הערות

 

* 19:00 פתיחת דלתות // 21:00 תחילת מופע
* אפשרות להזמין שתייה ואוכל מתוך תפריט מיוחד בהשראת לילשישי

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של אסיף - מרכז לתרבות אוכל בישראל

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00