הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: איך להתגעגע - רונה קינן והילה אלפרט במופע מיוחד בהשראת ״ספר התענוגות״

מקום: אודיטוריום אסיף, תל אביב-יפו

מועד: 15/07/2021 שעה: 19:30

סוג אירוע: ישיבה לא מסומנים

איך להתגעגע - רונה קינן והילה אלפרט במופע מיוחד בהשראת ״ספר התענוגות״

אודיטוריום אסיף, תל אביב-יפו 15/07/2021 בשעה 19:30

סוג אירוע

ישיבה לא מסומנים

מחיר בקופות

150 ₪

כרטיס רגיל

150 ₪

לרשימת המתנה
 
 

איך להתגעגע - רונה קינן והילה אלפרט במופע מיוחד בהשראת ״ספר התענוגות״

קינן ואלפרט מבשלות מילים ומוזיקה במופע אינטימי המוקדש לאחד הספרים המשפיעים בתולדות התרבות הקולינרית המקומית - ספר התענוגות של עמוס קינן.

בערב שנבנה במיוחד לכבוד ״אסיף - מרכז לתרבות אוכל בישראל״, יטיילו השתיים בין עמודי הספר שחולל מהפכה במטבח הישראלי, ויציעו פרשנויות משלהן לרעיונות הגלומים בו, דרך טקסטים אישיים, שירים, ואפילו מתכונים מולחנים. קינן כתב את ספר התענוגות כשחזר ממלחמת ששת הימים. הוא הקדיש אותו לדן בן אמוץ, "אדם שיודע להכין אומצה", ולאלה שלא חזרו מהמלחמה, "כדי שכולנו, הנותרים, נוכל להמשיך ליהנות מן החיים, כי זה בעצם כל מה שרצינו". במדינה שיכורת ניצחון שמאמינה בקידוש החיים למען המולדת, התעקש קינן לדבר בשבח החיים למען החיים ובשבחו של תענוג ללא רגשי אשמה. האיש שהשתייך לקבוצה קטנה שראתה אז באוכל כלי למרד, יצא לחגיגה בין מאכלים שבאו מהעולם הגדול, אבל עשה שימוש בצומח ובחי הגדל בארץ ישראל. הוא בחר לקרוא למנות בשמן המקורי אבל בכל הנוגע לחומרי הגלם - התעקש על העברית. חסילון היה  לשרימפ, עקרבתן הוא הלובסטר, וללנגוסט הוא קרא צבטן. יש המתעקשים לראות ב"ספר התענוגות" רק ספר בישול, אבל הוא הרבה יותר מזה. זהו כמעט ספר זן של מי שידע להנות מהחיים ולהתענג עליהם, אבל גם ידע, כפי שהגדירה זאת שלומציון קינן בתו, שהדוניזם הוא רק ״עוד דרך לרפד את הייאוש״. 

בסוף המופע יגישו השתיים תבשיל קלמרי דיו ובורגול עם פלפלים וסלט בננות קינני, מתכונים של הילה בהשראת ספר התענוגות.
את הערב ילוו היינות הלבנים של יקב Sphera.

 

רונה קינן

יצירתה הענפה ורחבת ההיקף של רונה קינן הציבה אותה במרכז המפה התרבותית של ישראל כאחת הדוברות המרתקות של דורה. רונה קינן נולדה ביפו ב-1979 וגדלה בתל אביב. היא למדה תיאטרון בתיכון לאמנויות "תלמה ילין" וכבר בגיל 18 פרצה לתודעה כאשר הצטרפה לערן צור ולאלי אברמוב במופע מחווה למשוררת יונה וולך, "אתה חברה שלי". עבודותיה של רונה קינן כזמרת, מלחינה וגיטריסטית, הכוללות שישה אלבומי סולו, הלחנת מוסיקה לסדרות ולסרטים עטורי פרסים, שיתופי פעולה עם אמנים ישראלים מהשורה הראשונה ועיסוק בקשר שבין שירה למוסיקה, זיכו אותה בשבחים ופרסים, והפכו אותה לאחת מהיוצרות המוערכות בישראל.

הילה אלפרט

הילה אלפרט צמחה מתוך תמהיל של מסורות קולינריות, והעיסוק שלה באוכל מתהלך בתוכן ובתרבויות מהן באו. נע על ציר הזמן, בנסיון להתבשל בשורשם של הדברים. אלפרט היא אחת מהדמויות הבולטות בתחום הקולינריה בישראל. היא כותבת, יוצרת אוכל, עיתונאית, מרצה, מגישת טלוויזיה, מחברת ספרי אוכל ומדריכי מסעדות, יועצת למסעדות ולתעשיית האוכל.

הערות

 

* 19:30 פתיחת דלתות // 20:00 תחילת מופע
* אודיטוריום אסיף, לילנבלום 28, תל-אביב יפו

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של אסיף - מרכז לתרבות אוכל בישראל

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00