הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: מושב בוקר - מקומיות במשבר

מקום: אודיטוריום אסיף, תל אביב-יפו

מועד: 29/12/2022 שעה: 09:00

סוג אירוע: אטרקציה

מושב בוקר - מקומיות במשבר

אודיטוריום אסיף, תל אביב-יפו 29/12/2022 בשעה 09:00

סוג אירוע

אטרקציה

 
 

מושב בוקר - מקומיות במשבר

דיונים ומחשבות על מקומיות דרך זהו ואקלים

 

במהלך יום אסיף נבחן את המונח ״מקומיות״ ביחס לתרבות האוכל בישראל, אבל לפני שנצלול ל-איך מדברים על מקומיות, נתחיל בשאלה מה היא, בעצם, אותה ״מקומיות״? כיצד מקומיות מתנהגת ברב-תרבותיות, בנבכי פוליטיקת הזהויות בישראל, ותחת האיום של משבר האקלים הגלובלי? כיצד מיוצגת המקומיות בישראל ביחס לייצוגה בעבר, מהם האתגרים בקידומה, ואיך נראית המקומיות הישראלית ביחס לשאר העולם?


מושב הבוקר יחל עם הפאנל ״זווית מקומית״ במהלכו נציג שלוש זוויות שונות ל״מקומיות״ דרך פריזמה של משבר זהות ומשבר אקלים, ונתחיל לעשות קצת סדר במטבח: כיצד המונח ״מקומי״ מושפע ממשבר האקלים, והאם השאיפה לצריכה מקומית תהיה ריאלית ביחס להתחממות הגלובלית? כיצד מיוצגת המקומיות בארץ ובעולם, איך היא נראית בחברה היהודית והערבית, ומה הם האתגרים בקידומה? לבסוף, נעסוק בטיפוח ירקות ופירות מקומיים נוכח משבר האקלים, ונבדוק האם ניתן לבנות תנאים מלאכותיים לטובת גידולים בתנאי אקלים קיצוניים.

לאחר מכן, החקלאי ואיש החינוך אסף מינינברג (גינת העץ) ירצה על מה שהוא מכנה "חטיפת הקיימות" בידי תאגידים ופוליטיקאים,  על התפשטות הקיימות מהשוליים המנודים לזרם המרכזי של התרבות, וניכוסה על-ידי חברות, תאגידים ופקידי ציבור, ועל האוקסימורון שמתעורר בחיבור בין התאגיד – לבין הטבע.

מושב הבוקר יסתיים עם ״מקומיות 2.0״ – סדרת הרצאות קצרצות שעוסקות בשאלה כיצד ניתן לשלב בין חדשנות למקומיות, והאם אפשר להגיע לתוצר שהוא גם חדשני וטכנולוגי – וגם מקומי?

תכנית האירוע:
9:00-9:20 התכנסות
09:20-9:30 דברי פתיחה: נעמה שפי, מנכ״לית אסיף
9:30-10:30 זווית מקומית: פאנל בהנחייתה של מיכל לויט, מנהלת התוכניות לציבור באסיף, ובהשתתפותם של ד״ר ציפורה טייטל, חוקרת כימיה וביוכימיה של מזון במכון וולקני, ד"ר ראמז עיד, מומחה לאנתרופולוגיה סביבתית ומרצה באוניברסיטה הפתוחה וד״ר רפי גרוסגליק, סוציולוג ואנתרופולוג של אוכל, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
10:30-11:00 מקומי ומקיים: הרצאה של אסף מינינברג (גינת העץ)
11:15-12:00 מקומיות 2.0: סקירה והרצאות קצרות של חברות פודטק, בהשתתפות אלירן אלימלך, ראש מחלקת פיתוח מערכות אקולוגיות ב-Start Up Nation Central, אודי אלראי, מנכ״ל חברת Carobway; גלי פריד, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברת Vanilla Vida; ד״ר לי רכט, סמנכ״לית קיימות בחברת Aleph Farms; ליהי דר, ראשת מחלקת שיווק ומכירות בחברת Anina; וצור לסטר, מנהל תחום היין של קבוצת יובל בן נריה.

הערות

 

* האירוע מיועד לקהל מקצועי, הוא ללא עלות ובהרשמה מראש בלבד
* יום חמישי 29 בדצמבר בין השעות 9:00-12:00
* אודיטוריום אסיף: לילנבלום 28, תל-אביב יפו

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של יום אסיף

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00