"התפוחים" - לעוף על זה!

 
 

מאת: עומר טסל  

הייתם צריכים לראות אותי בשבת. בקבוק בירה ביד, חמישה חבר'ה מסביבי וחיוך ענק על הפנים. קצת יותר משעה וחצי שבמהלכה פשוט לא יכולתי להפסיק לחייך! פשוט ככה. 

כששמעתי שGOSHOW מביאים את "התפוחים" (באנגלית The Apples) להופעה יחידה במינה במועדון הבלוק, לא יכולתי להישאר אדישה. דבר ראשון, הבלוק, המועדון האהוב עליי. הקהל המגוון והאיכותי, הסאונד המעולה שגורם לי להרגיש כל ביט כפעימת לב והמסדרונות החשוכים שגורמים לי לחשוב שאני בשיא הסצנה בברלין, ולא בתחנה מרכזית תל אביב. כל אלה הופכים כל בילוי בבלוק לבלתי נשכח.

והתפוחים, הו התפוחים! אחד ההרכבים המוזיקליים המבטיחים של העשור האחרון בכל הנוגע לFאנק, גרוב וג'אז, אין ספק שהתפוחים הם המובילים בתחום. אמנם נחשפתי ללהקה רק בשנים האחרונות, אבל ההרכב, שמונה לא פחות מתשעה מוזיקאים, החל את דרכו כבר בשנת 2002.

הצירוף של ארבעה נשפנים, דיג'יי (אורי "מיקס-מונסטר" התותח), שני פטיפוניסטים (יש מצב שהמצאתי עכשיו מילה?), קונטרבסיסט,מתופף וסאונדמן שמנצח על כל הכיף הזה, מתחבר לכדי קסם על הבמה. כן, קסם זאת בהחלט המילה. בעודי מסתכלת מסביב רואה מאות פרצופים מאושרים, זזים לפי הקצב ונהנים מכל רגע.

המועדון, שעוצב באווירה קוזמית חללית, עם תפאורה של ירח, כוכבים ואורות מהבהבים רמז על הבאות. אנחנו הולכים לראות חוויה מעולם אחר, וכך היה. מעט אחרי השעה 22:45 הלהקה עלתה לבמה, היה ניתן לחוש בהתרגשות באוויר. "ערב טוב, אנחנו התפוחים!" לאחר התנצלות קצרה על האיחור הקליל לטובת קהל שאיחר, התחיל האקשן.

ההופעה שילבה שירים מחמשת האלבומים של הלהקה, Mitz, Attention!, Buzzin About, Kings והאחרון Fly on it, בנוסף גם קטעים שלא הושמעו בעבר.

http://www.youtube.com/watch?v=4thrkKKFaFM

"UpSkirt" קיבל עיבוד שהזכיר ניחוחות מזרחיים, של ארץ רחוקה מכאן. גל דהן, הסקסופוניסט לקח על עצמו את תפקיד הקלרינט. ברגע הזה נתתי לעצמי להשתחרר. עצמתי את העיניים ונזכרתי בהופעה האחרונה של התפוחים בה הייתי, שהתקיימה בפסטיבל "אינדינגב". נתתי לצלילים לקחת אותי רחוק – הרגשתי שוב איך כפות הרגליים שלי נוגעות בחול המדברי ונאחזתי בתחושה שלנו קופצים ורוקדים לאור שמיים מלאים בכוכבים, שמיים של מדבר. המשכתי בחלום הפרטי שלי אל תוך "כל היום בחלל", ששילב השתתפות הקהל בכוריאוגרפיה קורעת מצחוק. רק אחרי שהתעוררתי מהפנטזיה, הבנתי שאמנם אנחנו בעיר הגדולה, רחוק מסצנת הפסטיבלים, אבל מה אפשר להגיד? האווירה פשוט מחשמלת.

http://www.youtube.com/watch?v=vDGkfqRFUzM&feature=youtu.be

לאחר זמן מה, הפתעה! לבמה עולות שלוש זמרות. להקת איי-ווה! הגרוב מקבל תפנית, עם שיר ערבי בביצוען של הבנות, מה שמוסיף המון עניין להופעה וסאונד חדש שעוד לא שמענו של הלהקה. ההרמוניות של הבנות והאנרגיות של כל הנגנים יחד איתן הופכות את החיבור של שתי הלהקות לחאפלה מוזיקלית במובן הטוב ביותר.

כדור הדיסקו העצום שמשתלשל מהתקרה מנצנץ באורות אדומים. כולם רוקדים, כולם נהנים וההופעה סוחפת. ארתור, החצוצרן, מדהים את הקהל באנרגיות שלו. לאחר סבב סולואים בין חברי ההרכב, הם מוצאים גם זמן להתחבק על הבמה. בו בזמן, המתופף האגדי יוני הלוי מרשה לעצמו לשתות כוסית וויסקי ולעשות "לחיים" עם הקהל. כי כשיש חיבור טוב, אי אפשר להיאבק מזה. האנרגיות עצומות, הקשר עם הקהל עובד פיקס והמוזיקה פשוט היסטרית.

התפוחים מוכיחים לנו שהם ראויים להצלחה אליה הם זוכים ברחבי העולם, אחרי הופעה בלתי נשכחת בבלוק, כל מה שנותר לנו זה לאחל להם המון בהצלחה בכבישת העולם באמצעות הגרוב הייחודי להם, ולאחל לנו, שיחזרו אלינו שוב, כדי להוציא לנו את הmitz.

כי אתם יודעים איך זה, התפוח לא נופל רחוק מהעץ ולנו יש טעם של עוד.

 

קוראים שקראו את הכתבה התעניינו גם בכתבות הבאות

 

אודי ואביעד עולם ומלואו

למי שחי בארבע שנים האחרונות מתחת לאיזה סלע או למי שטרם בירך את עצמו בילדים שהגיעו לגיל המעצבן…...קרא עוד

סטנד אפ - גרסת…

מבמבוליאו... דרך נילס הולגרסון ועד פנינה הגרושה... האיש בעל אלף הפרצופים... מני עוזרי...קרא עוד

פריחת הרותם

כמה שניות לאחר שעלה לבמה כבר יכולתי להודות... הבחור חתיך בעל חיוך שובה, אנרגיה כובשת.. ומעל לכל... קול…...קרא עוד

כיף שנקלט - אמיר…

יש מוזיקה 'גדולה' ויש מוזיקה שנתפרת בדיוק למידה אליה הגוף באמת זקוק. רק שלפעמים, מרוב שהיא יושבת 'בול',…...קרא עוד

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00