הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: שיח גלריה #1 בית הרחק מהבית הרחק מהבית' – שיח גלריה בנושא מסעדות הפועלים בישראל

מקום: אסיף - מרכז לתרבות אוכל בישראל, תל אביב-יפו

מועד: 22/02/2023 שעה: 18:00

סוג אירוע: ישיבה לא מסומנים

שיח גלריה #1 בית הרחק מהבית הרחק מהבית' – שיח גלריה בנושא מסעדות הפועלים בישראל

אסיף - מרכז לתרבות אוכל בישראל, תל אביב-יפו 22/02/2023 בשעה 18:00

סוג אירוע

ישיבה לא מסומנים

מחיר בקופות

40 ₪

מחיר באתר החל מ-

40 ₪

 
 

שיח גלריה #1 בית הרחק מהבית הרחק מהבית' – שיח גלריה בנושא מסעדות הפועלים בישראל

22 פברואר 18:00-20:00

האירוע יתקיים במסעדת קפה אסיף

40 שקלים (המחיר כולל בירה טייבה ושלישיית סלטים למרכז השולחן)

המקומות אינם מסומנים והישיבה בשולחנות משותפים

 

שיח הגלריה יעסוק בתהליך העבודה, המחקר והיצירה של התערוכה המוצגת כעת באסיף, "בית הרחק מהבית הרחק מהבית: מחווה למסעדות פועלים". את השיח ינחה יובל סער, עורך ומייסד מגזין העיצוב והאמנות המקוון פורטפוליו, וישתתפו בו אוצרות התערוכה ליאורה רוזין ורונה זינגר; והאנתרופולוג פרופ' ניר אביאלי, שהיה שותף למחקר סביב יצירתה. מחיר הכרטיס כולל שתייה וכיבוד קל.

מהי מסעדת פועלים בישראל? התערוכה והתוכן הנלווה אליה הם דיון מתמשך בשאלה הזאת. היא שואפת לפרק ולהרכיב את מאפייניה החזותיים, האנושיים והקולינריים דרך פריזמות שונות ובעזרתם להציף שאלות עמוקות ומורכבות על החברה שלנו - האם עדיין קיימות מסעדות פועלים בישראל? אילו מסעדות נכנסות תחת ההגדרה הזו? האם יכול להיות שהמושג משמש כמכבסת מילים לתיאור מסעדות אתניות, מתוך ניסיון לטשטש את העובדה שהפועלים הם לרוב המהגרים החדשים ביותר? האם יש היום בכלל פועלים והאם הם יכולים לצאת לאכול במסעדה באמצע יום העבודה, או שמדובר ברעיון מדומיין שעבר רומנטיזציה? ומה בנוגע למסעדות האתניות של נווה שאנן, האם הן מסעדות הפועלים של 2023?

שיח הגלריה הוא אפשרות להבין לעומק את המחשבה העומדת מאחורי התערוכה, ובנוסף מאפשר ללמוד דרך גלגוליה השונים של מסעדת הפועלים בישראל ושבירת המיתוס שהיא מייצגת, על התמורות החברתיות והכלכליות שהתרחשו בישראל במהלך השנים, על רב-התרבותיות שמתקיימת כאן ועל היחס לעולה החדש ולמהגר.

הנחייה: 

יובל סער מייסד והעורך הראשי של מגזין פורטפוליו. היזם והאוצר הראשי של שבוע האיור של תל אביב; אוצר ראשי שותף של הביאנלה לאומנויות ועיצוב של תל אביב 2020; בעבר ראש מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל (2015-2018), כתב העיצוב של עיתון הארץ (2008-2014).

בהשתתפות:

אוצרת התערוכה (בשיתוף עם ליאורה רוזין) רונה זינגר, אוצרת ומעצבת תערוכות. עבדה בשנים האחרונות כמעצבת תערוכות במוזיאון העיצוב חולון. מרצה לעיצוב ב-HIT, המכון הטכנולוגי חולון. בוגרת התואר הראשון והשני במחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב.

פרופ' ניר אביאלי, במסגרת תחקיר התערוכה כתב עבור אסיף את המאמר: ממסעדות הקואופרטיב ועד המסעדות האתניות של נווה שאנן מה מספרות לנו מסעדות הפועלים בישראל על ההיסטוריה והתרבות שלנו? פרופסור לאנתרופולוגיה, ראש המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, ונשיא לשעבר (2016 – 2019) של האגודה האנתרופולוגית הישראלית. אביאלי מתעניין במיוחד באנתרופולוגיה של אוכל, תיירות, ותהליכי שינוי חברתי.

פרופ׳ דב גנשרוא, יצר עבור התערוכה את העבודה "29.12 ש"ח". מעצב מוצר ופרופסור חבר במחלקה לעיצוב תעשייתי (B.Des/M.Des) באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ירושלים, שם סיים את לימודיו ב-1993. גנשרוא עובד בתחומי עיצוב מגוונים כמו כלי רפואה, בית ומטבח, ריהוט ותאורה, תערוכות וחלל ציבורי, לצד יצירת עבודות אישיות, ניסיוניות וקונספטואליות יותר. רבות מיצירות אלו, שנוצרו לעתים עם שותפו לשעבר לסטודיו פרופ' עמי דרך (1963-2012), הוצגו באופן נרחב בונמצאות באוספים פרטיים ומוזיאליים.

 

 

הערות

 

* הכרטיס כולל בקבוק בירה ״טייבה״ ושלושה סלטים אשר יוגשו למרכז השולחן.

* בנוסף ניתן יהיה להזמין מנות מתפריט הטעימות מהמעדניה שלנו אשר מופיע למטה.

* הישיבה סביב שולחנות משותפים, המקומות אינם מסומנים.

* בשעה 16:30-17:30 יתקיים סיור בחללים השונים של מרכז אסיף - הספריה, התערוכה והחווה הלימודית. מוזמנים להצטרף >>> לינק לרכישת כרטיסים.


* תפריט טעימות מהמעדנייה שיוגש באירוע:

- עגבניות, רימונים, אבן יוגורט: עגבניות שרי צלויות; רכז רימונים / אלסנאבל - שכם; עפיק (אבן יוגורט בדואית מהנגב) / פרויקט ואדי עתיר; קרקר ברויטמן (36 ש״ח)

- ענבים בשתי דרכים: דיבס ענבים משכם; ענבים צלויים; גבינה צ'רקסית / מחלבת אלברוס - כפר כמא (42 ש״ח)

- תמרים בשני זנים: פרוסה קלויה, אוטופי לשם, סילאן מתמר ברהי / קיבוץ סמר ; פרוסה קלויה, אוטופי אודם, סילאן מתמר דקל-נור / קיבוץ סמר (38 ש״ח)

- גבינה, דבש וחריף: גבינה בסגנון ברי / משק שוורץ; דבש כהה / כליל; חריף שרוף מותסס אדום / טנא מבית OCD (44 ש״ח)

- סאלוף, קצת אחרת: ריבת שמן זית / טנא מבית OCD על סאלוף עם תערובת זעתר מחברון, פרי מתחלף, דואה / אסיף (38 ש״ח)

- כבושים וחמוצים (18 ש״ח)

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של אסיף - מרכז לתרבות אוכל בישראל

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00