המאבקים שמעצבים את הסדר העולמי החדש

סוג כרטיס מחיר באתר כמות סה"כ
כרטיס למפגש 7 | 18.01.22 | מואב ורדי 75
0
כרטיס לצפייה בסדרה כולה (7 מפגשים)בזום הקלטות או בלייב 350
0
סה"כ תשלום עבור כרטיסים

0

סה"כ לתשלום

0

 
 
 
 
 
 
 

בלחיצת כפתור לרכישה הנני מאשר את תנאי התקנון

 
 
שם המזמין:

דוא"ל המזמין:

טלפון המזמין:


שם המזמין:

דוא"ל המזמין:

טלפון המזמין:


 

אודות האירוע

 

המאבקים שמעצבים את הסדר העולמי החדש

סדרת הרצאות בת 7 מפגשים עם מיטב המרצים והחוקרים - ניתן לרכוש כרטיסים לסדרה כולה או למפגשים בודדים 

מי שרוכש את הסדרה לצפייה מרחוק בזום לאחר שהסדרה החלה - יקבל הקלטות של המפגשים שחלפו

הסדר העולמי שאליו התרגלנו במחצית השנייה של המאה ה-20 – התפרק. כיום אנו נמצאים בעולם רב-ניגודים, שבו מתנהלים שורה של מאבקים שמעצבים את הסדר העולמי החדש. בסדרת ההרצאות הללו ננתח את התהליכים הללו, שתוצאותיהם יקבעו איך ייראו חיינו בהמשך המאה ה-21.

קורס של 7 מפגשים, פעם בשבועיים בימי שלישי החל מ 26.10 עם טובי המרצים/ות  והחוקרים/ות מנקודות מבט שונות ומרתקות על התהליכים העולמיים המרכזים שמשפיעים על חיינו.

סדר המפגשים

פרופ' דוד פסיג:  עלייתן וקריסתן של ציביליזציות                                  

מואב ורדי: משבר האקלים - סכנה לעתיד כדור הארץ

פרופ' תמר הרמן: מתי ולמה הפסקנו להאמין להם? כשלון הדמוקרטיות הליברליות במבחן הציבורי

פרופ' אוריה שביט: האם ארה"ב בדרך למטה?

ד"ר מיכל יערי: המאבקים שמעצבים את פני המרחב הערבי

ד"ר יובל דרור:  קוד סמוי: מערכת ההפעלה החדשה של המציאות

מואב ורדי:  סין נגד ארה"ב - בקרב על ההגמוניה העולמית

 

 

 

יום שלישי 26.10.21

פרופ' דוד פסיג:  עלייתן וקריסתן של ציביליזציות                                  

כולם עסוקים בימי מגפת הקורונה הללו בסוגיה אם ארגונים, מדינות וגם ציביליזציות ישרדו את המשבר. רבים ניסו להבין את הסיבות לעלייתם וקריסתם.

בהרצאה זו נסקור מודלים ומחזורים רבים המנסים לחזות תהפוכות גדולות. נתעכב על הרציונל מאחוריהם ונבחן מה רלבנטי למדינות ולכלכלות הגדולות בעולם של שנות ה-20 במאה ה-21.

פרופ' דוד פסיג, חוקר עתידים המתמחה בחיזוי טכנולוגי, חברתי וחינוכי.

 

יום שלישי 9.11.21

מואב ורדי: משבר האקלים: סכנה לעתיד כדור הארץ

מדעני האקלים טוענים שאם האנושות לא תשנה את דרכיה, בעוד שנים לא רבות אזורים שלמים על כדור הארץ לא יהיו ראויים למחיית בני אדם.  כדי לשנות את המגמה המסוכנת הזו אנו נדרשים לשינויים דרסטיים באורחות חיינו. החל מהאופן בו אנחנו נוסעים לעבודה, דרך סוג המזון שאנו אוכלים, ועד אובדן של מקומות עבודה בקנה מידה גדול. השאלה היא האם המנהיגים הפוליטיים והציבור בכלל מוכנים לשלם את המחירים האלה, ולצד זאת, מהם הפתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לנו לזהם פחות גם מבלי להפסיק את שגרת חיינו המוכרת?

עיתונאי ועורך חדשות החוץ של כאן תאגיד השידור הישראלי 

 

יום שלישי 23.11.21

פרופ' תמר הרמן: מתי ולמה הפסקנו להאמין להם? כשלון הדמוקרטיות הליברליות במבחן הציבורי

בישראל כמו בדמוקרטיות רבות אחרות חלה בשנים האחרונות שחיקה משמעותית באימון של הציבור במוסדות ובמנהיגים.  הדבר הוא חלק מתופעה רחבה יותר של ערעור על סמכות באשר היא: הסמכות ההורית, הסמכות המקצועית (של רופאים למשל) והסמכות האינטלקטואלית שהיתה פעם לאנשי רוח ולמדענים.

יש הרואים בכך חלק מבורך מתהליך הדמוקרטיזציה. אחרים חוששים ומתריעים נגד ההשלכות  החמורות לדעתם של חוסר האמון, למשל, הירידה הכלל עולמית המתמשכת בנכונות לציית במיוחד במצבי חירום או לפעול על פי חוות דעת מקצועיות, למשל להתחסן נגד נגיף הקורונה.

ההרצאה תעסוק בבירור מושג האמון, הציבורי על שני מרכיביו  - אמון אופקי, כלומר בין אנשים בחברה לבין אמון אנכי, כלומר בין מנהיגים למונהגים, תעמוד על דרכים לחיזוק האמון ועל גורמים לשחיקתו ותעלה את השאלה האם הוא אכן חיוני להתנהלות דמוקרטית תקינה

תמר הרמן היא פרופסור מן המניין במחלקה לסוציולוגיה, מדע המדינה ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה, וכן עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה.

 

יום שלישי 7.12.21

פרופ' אוריה שביט: האם ארה"ב בדרך למטה?

השאלה "מדוע שוקעות מעצמות" מעסיקה הוגים זה מאות בשנים, החל באבי הסוציולוגיה אבן ח'לדון ועד אוסוולד שפנגלר וסמואל הנטינגטון. עובדה היא, שכל מעצמה שעלתה - גם ירדה, לעיתים באופן פתאומי.

האם ארה"ב נמצאת בעיצומה של שקיעה בלתי נמנעת, שבסופה קריסה ואובדן השפעה, והאם האמריקאים יוכלו להיחלץ מגורלן של האימפריות שקדמו להן?

פרופ' אוריה שביט הוא חוקר חברות איסלאמיות, סופר ישראלי ופרופ' מן המניין באוניברסיטת ת"א. עומד כיום בראש מכון שנדונג-תל אביב לחקר ישראל והיהדות ובראש מרכז קנטור לחקר יהדות אירופה בת זמננו.

 

יום שלישי 21.12.21

ד"ר מיכל יערי: המאבקים שמעצבים את פני המרחב הערבי

כיצד הפכה סעודיה ממדינה שטיפחה אסלאם רדיקאלי, לאויבת הגדולה ביותר שלו? באיזה אופן מושפעים מעמד האישה וכלכלת המדינה מהמאבק בין הממסד הדתי לגורמים ליברליים?

חלקה הראשון של ההרצאה יעסוק במאבק ההולך ומעמיק בין שמרנות דתית לרוחות השינוי. בחלק השני נדון במאבקים בתוך העולם הערבי: מה הוביל לקריסת האחדות והסולידאריות בין מדינות ערב ומה היה תפקידה של ישראל בתהליך זה? באיזה אופן מגדירים אויב ובן ברית בתקופה בה הנחות היסוד קורסות בזו אחר זו?

דר' יערי, חוקרת מדינות המפרץ. משמשת פרשנית בתקשורת הישראלית והזרה לנושאים אלו.

 

יום שלישי 4.1.22

ד"ר יובל דרור -  קוד סמוי: מערכת ההפעלה החדשה של המציאות

בשנים האחרונות נדמה שאנחנו מתקשים להבין את האופן שבו העולם מתנהל. אירועים מופיעים, משתלטים על סדר היום, מעוררים מהומה ואז בבת אחת נעלמים. המציאות הופכת קיצונית וכאוטית עד שלרגע נדמה שהעולם איבד את הקוהרנטיות שלו, עד שלא ניתן עוד לעשות בו סדר.

בהרצאה מציג ד"ר דרור מפה תפיסתית חדשנית, המבוססת על מחקרים מתחום הכלכלה, הסוציולוגיה, התקשורת והפסיכולוגיה ההתנהגותית, הכוללת את ששת מרכיבי מערכת ההפעלה החדשה של העולם ואת האופן שבו הם בונים את תפישת המציאות שלנו.באמצעות המחשות, דוגמאות ומקרי בוחן, מוצגים הדרכים השונות שבהן מערכת ההפעלה החדשה מפעילה אותנו ומשפיעה על דרך המחשבה וקבלת ההחלטות שלנו לצד האופן שבו אנחנו צריכים להתמודד איתה.

 ד"ר יובל דרור, לשעבר דיקאן בית הספר לתקשורת של המכללה למינהל, סוציולוג של טכנולוגיה, שחקר את נושא "המהפכה הרביעית" וכתב עליה עשרות מאמרים.

 

יום שלישי 18.1.22

מואב ורדי:  סין נגד ארה"ב - בקרב על ההגמוניה העולמית

לסין יש שאיפה ברורה מאוד: להיות הגורם הדומיננטי בעולם מבחינה כלכלית, טכנולוגית וגאו-פוליטית. זה לא היה כך עד לא מזמן. למרות היותה המדינה המאוכלסת בעולם, עד סוף שנות השבעים היתה סין כוח כלכלי וצבאי שולי יחסית במפה העולמית. איך הפכה סין ממדינה ענייה ונחשלת למעצמה שעשויה ליטול את ההובלה העולמית בשנים הקרובות? מדוע התעצמותה היא איום על הדמוקרטיות במערב? ואיך הדומיננטיות של סין צפויה להשפיע גם עלינו בישראל?

מואב ורדי: משבר האקלים: סכנה לעתיד כדור הארץ

הערות

 

• רוכשי כרטיסים לסדרה בזום יקבל הקלטות של המפגשים שחלפו

• הכניסה למקום עם תו ירוק ירוק בהתאם להנחיות משרד הבריאות או בדיקת קורונה שלילית

• שימו לב בחלק מהאירועים יש שתי אופציות – כרטיסים רגילים להגעה למקום וכרטיסי און ליין לצפייה בלייב מרחוק. במידה ולא מופיעה אופציה לצפייה בלייב מרחוק – ישנם רק כרטיסים למקום פיזית

• כתובת המייל של הרוכשים מראש דרך האתר, תתווסף באופן אוטומטי לרשימת הדיוור של טוקהאוס


• מדיניות ביטולים - ניתן לבטל כרטיסים ולקבל החזר כספי ובלבד שהביטול התבצע עד 48 שעות לפני מועד האירוע בכפוף ל-5% דמי ביטול. במידה והביטול מאוחר יותר ניתן לשלוח מייל ל [email protected] ותוכלו לקבל כרטיסים חלופיים לאירועים אחרים

• כרטיסי און ליין - בהרשמה יש להקפיד למלא פרטים גם של מייל וגם של טלפון. כשעתיים לפני האירוע יישלח אליכם לינק להרצאה . חדר הצפייה ייפתח רבע שעה לפני האירוע. במידה ורכשתם כרטיס ואינכם יכולים להשתתף באירוע בלייב יש לפנות למייל של טוקהאוס [email protected] ואנחנו נשלח לכם הקלטה של ההרצאה פתוחה לצפייה למשך 72 שעות

• לרוכשים כרטיסים של גמלאי/ת, סטודנט/ית, חייל/ת, בעל/ת מוגבלות יש להציג בקופה תעודה בהתאם. הטבות תקפות רק לרכישה מראש. אין הנחות בקופה בכניסה.

• המקום נגיש לבעלי מוגבלות לרבות כניסה. מומלץ לאנשים עם כסאות גלגלים להתקשר אלינו ביום האירוע לשמירת מקום מתאים.

• מיקום - טוקהאוס ביתן 34א (שימו לב יש מספור חדש בנמל – לשעבר ביתן 12) ממוקם ביריד המזרח, בצפון מזרח נמל ת"א, על גדות נחל הירקון, צמוד לגשר העץ העגול המחבר בין חניון רידינג מערב לנמל תל-אביב.

• חניה - ניתן לחנות בחניון רידינג מערב ולחצות את הגשר העגול או להיכנס לנמל בכניסה הצפונית בכיכר פלומר (סוף רח' דיזנגוף) ולפנות מיד ימינה לחניון שנמצא מאחורי "מטבחי סמל".

• שעות פתיחה וסידורי ישיבה - הדלתות נפתחות שעה וחצי לפני כל אירוע . המקומות לא מסומנים. ההושבה היא בשולחנות לפי סדר הגעה. הקהל מוזמן להגיע מוקדם לתפוס מקום וליהנות מהבר והמסעדה.

• המסעדה אינה כשרה.

• להזמנת אירועים סגורים ובירורים נוספים: 03-5545500 // [email protected]

• מוצר זה נמכר באמצעות מערכת GOSHOW על ידי חברת טוק האוס בע"מ, ח.פ. 515396059 מרח' השניים 14/5, גבעתיים. חברת GOSHOW אינה אחראית על איכות השירות ו/או קיום האירוע ו/או כל מחדל הקשור באירוע מושא מוצר זה

v      מוצר זה נמכר באמצעות מערכת GOSHOW על ידי חברת טוק האוס בע"מ, ח.פ. 515396059 מרח' השניים 14/5, גבעתיים

v      חברת GOSHOW אינה אחראית על איכות השירות ו/או קיום האירוע ו/או כל מחדל הקשור באירוע מושא מוצר זה

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 

מפה

 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00