סדנה בפילוסופיה מעשית: איך פילוסופיה יכולה לעזור לנו לחיות חיים טובים יותר?

סוג כרטיס מחיר באתר כמות סה"כ
רגיל 590
0
סדנה + לינה במלון נומה בחדר יחיד 1490
0
סה"כ תשלום עבור כרטיסים

0

סה"כ לתשלום

0

 
 
 
 
 
 

בלחיצת כפתור לרכישה הנני מאשר את תנאי התקנון

 
 
שם המזמין:

דוא"ל המזמין:

טלפון המזמין:


שם המזמין:

דוא"ל המזמין:

טלפון המזמין:


 

אודות האירוע

 

סדנה בפילוסופיה מעשית: איך פילוסופיה יכולה לעזור לנו לחיות חיים טובים יותר?

הפילוסופיה נועדה לתת לנו מענה לשאלות הגדולות של חיינו, ולהציע לנו לחקור את המשמעויות, תבניות המחשבה והערכים שלנו. אבל איך היא יכולה לעזור לנו לחיות חיים טובים יותר?
בריטריט ראשון מסוגו של פילוסופיה מעשית בבית רדיקל נלמד, נתרגל ונשוחח יחד עם טובי המרצים בישראל על בדידות וקהילה, על משמעות החיים, על אושר והחתירה להשיג אותו וכיצד פילוסופיה יכולה להדריך אותנו בחיים ~



תוכן הסדנאות:


יום שישי ה28.6

9:00-9:30- התכנסות וכיבוד קל

9:30-11:30- ד"ר שמעון אזולאי- בעקבות משמעות החיים.

פילוסופיה נתפסת כתחום אקדמי מנותק ותלוש. מעין מחשבות מופשטות ויפות, אבל בלתי מעשיות, העיסוק האקדמי הפילוסופי הפסיק להיות רלוונטי לחיים ולחברה כבר שנים רבות.
אך לא תמיד היה כך, הפילוסופיה נועדה להיות מענה לשאלות החיים הגדולות, ולהכרח האנושי הייחודי לעצב את חיינו.

משמעות היא ערך חשוב ביותר. עד כדי כך חשוב שאפשר לקבוע שהמשמעות היא מהות. היא תכונת היסוד של חיים ראויים. היא התשובה לשאלה מדוע לחיות. המשמעות והחתירה אליה עושות את כל ההבדל בין חיים ששווה לחיותם לבין חיים חסרי טעם. בסדנה של ד"ר שמעון אזולאי על משמעות החיים ננסה לענות על שאלה 'למה', מדוע לחיות ומה הופך חיים לראויים.

ד"ר שמעון אזולאי הוא דוקטור לפילוסופיה מטעם האוניברסיטה העברית, מרצה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטה העברית, בקרייה האקדמית אונו ובמסגרות נוספת ומחבר הספר 'קץ האושר'.


12:00-14:00- נועם אורן- הפילוסופיה הסטואית כדרך חיים.

בסדנה נלמד על הפילוסופיה הסטואית, הן מבחינה עיונית והן מבחינה מעשית. הפילוסופיה הסטואית היא פילוסופיה יוונית-רומאית שהייתה דומיננטית בעיקר בין השנים 300 לפנה"ס – 260 לספירה. עם זאת, בשנים האחרונות היא זוכה לפריחה ועניין מחודש בעולם המערבי. זאת, בעיקר בעקבות סגנון החיים אותה הפילוסופיה הסטואית מקדמת – סגנון החותר לאושר, שלווה וחיים בהתאם לטבע. סגנון חיים הכל כך חסר בעולמנו המערבי. אך אל לנו לטעות – הפילוסופיה הסטואית היא פילוסופיה דורשנית וכזו הדורשת שינוי רדיקלי של האופן בו אנו חיים ויותר מכך – של הסגנון בו חושבים על הקיום. אך, יחד עם זאת, היא פילוסופיה ששואפת להיות רלוונטית לכל אדם – מאפיקטטוס העבד הסטואי ועד מרקוס אורליוס – קיסר רומא אשר נשבה בקסמי הפילוסופיה הסטואית. בסדנה ננסה להבין את עקרונות השיטה, נחשוב עליה באופן ביקורתי, וגם ננסה ללמוד האם ואיך אפשר לנסות וליישם אותה בחיים המודרניים שלנו.

נועם אורן הוא דוקטורנט לפילוסופיה באוניברסיטה העברית, מרצה מן החוץ בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת בן גוריון ועמית מחקר במרכז שלם. מרכז עיסוקו הוא בפילוסופיה של הדת בת זמננו אך הוא כותב ומרצה על נושאים רבים ומגוונים בפילוסופיה.


יום שבת ה29.6

9:00-9:30- התכנסות וכיבוד קל

9:30-11:30- ד"ר יניב איצקוביץ'- זהות אישית, כבלים חברתיים וחופש

אם תעשו גוגל על המילה "בדידות" או "ריקנות" תמצאו אינסוף הצעות לטיפול בבעיה. כמעט לכולם עקרונות דומים: בהתחלה יאמרו לנו שזה ממש בסדר , שאלו תחושות טבעיות, שכל אחד מרגיש ככה בשלב כזה או אחר בחייו. בשלב השני יציעו לנו לא לשקוע ברגשות השליליים ולא להיכנע לפתרונות שטחיים (התמכרות לשופינג, אלכוהול, ציפרלקס ועוד). ובשלב השלישי ישרטטו לנו את תכנית היציאה, בין אם היא כרוכה בפתרונות ניו-אייג'יים (ממדיטציות ועד טיפול בפרחים) ועד לאפליקציות שידוכים.אבל האם באמת ניתן להתמודד עם תחושות כמו בדידות וריקנות בלי לקבל מושג עמוק יותר על המקור שלהן? איך ייתכן שבעידן המודרני שבו אנו יכולים להתחבר לכל קבוצה בקליק, או אפילו ליצור קהילה משלנו, אנו מוצאים את עצמנו יותר ויותר לבד? והאם הריקנות היא תחושה טבעית או שמא היא נכפית עלינו בשל המבנה החברתי של העידן המודרני?

במהלך הסדנה נסקור את נושא הבדידות והריקנות מבחינה פילוסופית, ספרותית ופסיכולוגית כדי להבין לעומק את מבנה "האני" של העידן המודרני. ראשית, נערוך סקירה פילוסופית והיסטורית משפינוזה ועד פוקו על תהליך התפרקותו של "האני" בעידן המודרני, וננסה להבין את הסיבות האפשריות לכך שרבים מאיתנו מרגישים בודדים. לאחר מכן נלמד על מודלים שמאפשרים לחשוב מחדש על בנייה של מרחב אישי בעל מרכז כובד מאפשר התחברות משמעותית לזולת. ולבסוף, נקנה כלים מעשיים ויומיומיים ליישום הרעיונות שנציג.

ד"ר יניב איצקוביץ' הוא דוקטור לפילוסופיה, בוגר אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת קולומביה המתמחה בפילוסופיה של השפה. בנוסף יניב איצקוביץ' הוא סופר, מחברם של ארבעה ספרים רבי מכר ביניהם 'אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו' שהפך לסדרה מצליחה בקשת 12


12:00-14:00- ד"ר לירז מרגלית: אושר בפילוסופיה, אושר בפסיכולוגיה

גדולי הפילוסופים דנו בשאלת האושר מכיוונים שונים, והעלו רעיונות מעוררי השתאות ומחשבה. לפילוסופים הייתה יכולת חשיבה מופלאה, אך חסרה להם בחינה מדעית שיטתית של השערותיהם. בהרצאה נבחן את רעיונותיהם של הפילוסופים הגדולים בנוגע לאושר וביניהם רעיונותיו של אפיקורס על עונג, כסף, וחברים, של סנקה על פסימיות כמפתח לאושר, או של ניטשה על תפקיד הסבל ונעמיד אותם למבחן אמפירי בכך שנבחן את המחקר המדעי הנוכחי בנוגע לאושר ונגלה אלו מהרעיונות עמדו במבחן הזמן והמעבדות ואלו התבררו כשגויים. לבסוף, נסקור דרכים מבוססות מחקר ליישום הרעיונות הגדולים ביום יום.

ד"ר לירז מרגלית, היא פסיכולוגית, דוקטור לפסיכולוגיה חברתית, מרצה בחוג לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה ומחברת הספר 'עיצוב התודעה'.



הערות

 

מועדי הסדנה: 28-29.06.2024
כתובת: בית רדיקל, רחוב התחיה 27, תל אביב-יפו

מדיניות ביטולים:

ריטריטים:
הזמנה שתבוטל (בכתב) מרגע ההזמנה ועד 14 ימי עסקים לפני מועד היציאה לריטריט - יחוייבו 5% מעלות הריטריט בלבד.
הזמנה שתבוטל (בכתב) בטווח של בין 7 ל-14 ימי עסקים לפני מועד היציאה לריטריט - יחוייבו 70% מעלות הריטריט בלבד.
לא ניתן לבטל כרטיסים בטווח זמן של 7 ימים או פחות, לפני מועד היציאה לריטריט.
לא יינתנו החזרים בגין עזיבה מוקדמת של האירוע מכל סיבה שהיא.
ידוע לי כי אין החזר בגין שירותים או חלקי שירותים שלא נוצלו, בין היתר, כאלו שסופקו ו/או היו אמורים להיות מסופקים על ידי צדדים שלישיים.

הרצאות:
הזמנה שתבוטל (בכתב) מרגע ההזמנה ועד 48 שעות מיום ההרצאה- יחוייבו 5% מעלות כרטיס בלבד.
לא ניתן לבטל כרטיסיים שישולמו אחריי זמן זה .



סדרת הרצאות / סדנה :
הזמנה שתבוטל (בכתב) מרגע ההזמנה ועד 48 שעות מיום ההרצאה הראשונה בסדרה - יחוייבו 5% מעלות הכרטיס בלבד.
לא ניתן לבטל כרטיסיים שישולמו אחריי זמן זה .

מוצר זה נמכר באמצעות מערכת GOSHOW על ידי תינק אנד דרינק דיפרנט (תובל רוזנווסר), ע.מ. 036256071 מרח' רמת ים 4, הרצליה
חברת GOSHOW אינה אחראית על שמירת זכויות בעלי התכנים ו/או איכות השירות במקום האירוע ו/או קיום האירוע ו/או כל מחדל הקשור באירוע מושא מוצר זה

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 

מפה

 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00