הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: אנחנו נשארים בארץ – סדרת הרצאות על ערים מרכזיות בעולם

מקום: טוקהאוס, תל אביב-יפו

מועד: 24/08/2021 שעה: 21:00

סוג אירוע: ישיבה לא מסומנים

אנחנו נשארים בארץ – סדרת הרצאות על ערים מרכזיות בעולם

טוקהאוס, תל אביב-יפו 24/08/2021 בשעה 21:00

סוג אירוע

ישיבה לא מסומנים

מחיר בקופות

350 ₪

24.8.21 רחל ספיר על רומא

70 ₪

 
 

אנחנו נשארים בארץ – סדרת הרצאות על ערים מרכזיות בעולם

כל ההרצאות בשעה 21:00

כיוון שככל הנראה גם את הקיץ הקרוב רובנו יבלו בארץ טוקהאוס מגישים לכם להצטרף לגולשי הספות ולצאת איתנו למסע אל ערים מרכזיות ומרתקות ברחבי העולם עם 6 מרצים ומרצות מרתקים. 

תכנית הסדרה: 

15.6 יום ג'   – דוד ויצטום – ברלין

29.6  יום ג' – איילת אידלברג – טוקיו

13.7  יום ג' – אודי אורמן – ניו יורק

27.7  יום ג' – ד"ר אופיר יעקבסון – הוואנה

9.8  יום ב' – אורן נהרי – לונדון

24.8  יום ג' - רחל ספיר – רומא

 

15.6.21 יום ג' 21:00  - דוד ויצטום על ברלין

אחת הערים הצעירות והמרתקות בעולם – משלבת היסטוריה, תרבות, ארכיטקטורה וייחוד גיאוגרפי ואנושי מאין כמוהו. במאה ה19 הייתה העיירה הפרובינציאלית למטרופולין של הקיסרות העוצמתית באירופה, ואחרי שנות העשרים הסוערות והתוססות נאלצה להפוך לבירת "הרייך השלישי".

המלחמה העולמית הפכה את הכרך העצום לגל חורבות. אך צמיחתה המהירה - כעיר פרזות בין מזרח ומערב, הגיעה לשיא בעקבות נפילת חומת ברלין. ברלין הפכה שוב לבירת אירופה - ולאבן שואבת לצעירים, יוצרים מהגרים ואף משקיעים ויזמים – בנדל"ן, היי טק ותרבות - מהעולם כולו, וכמובן, גם מישראל.

דוד ויצטום הוא עיתונאי וחוקר בתחומי התקשורת וההיסטוריה. במשך שנים ערך והגיש תוכניות ברדיו ובטלוויזיה, היה שליח הרדיו והטלוויזיה הישראלית בגרמניה, ולימד באוניברסיטאות של תל-אביב וירושלים

 

29.6.21 יום ג' 21:00 איילת אידלברג על מאדו לטוקיו  - מסע בין עולמות משתנים

באדו, שהיא טוקיו של היום, ישבו שליטים צבאיים בני משפחת טוקוגאווה שניהלו במשך קרוב ל 300 שנים את המדינה ביד רמה ויצקו תוכן של ממש אל תוך המושג "שוגון". רק ב 1868 הפכה אדו להיות בירתה הרשמית של יפן – טוקיו, עם מעבר המשפחה הקיסרית אליה.

בהרצאה זו נצא למסע בבירה צבאית שהפכה לכרך עצום הפולש אל תוך הים. נטייל בין מבני ענק, איים מלאכותיים וניראה מודרניות יפנית שונה וייחודית.

איילת אידלברג, אנתרופולוגית, חוקרת תרבויות ודתות של מזרח אסיה ומדריכה ב-25 השנים האחרונות טיולים ליפן

 

13.7.21 יום ג' – 21:00 אודי אורמן על ניו יורק

זוהי בירת התרבות של העולם, ניו יורק! הכול יש בה, ואף פעם אי אפשר להספיק לראות הכול. חייבים לבחור. בהרצאתו החדשה, אודי אורמן לוקח אותנו אולמות התרבות הבולטים של התפוח הגדול, הוותיקים והחדשים: קרנגי הול, לינקולן סנטר, סמטאות ברודוויי,  The Shedועוד רבים. הסיור יספק הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם הבמה, אל המסיבות והאירועים, הדרמות, התשוקות וגם אל האפלה שאורבת במסדרון האחורי. שעה של  דייט ניו יורקי מרהיב, מתל אביב.

אודי אורמן  הוא מנכ"ל עמותת ידידי בצלאל בארה"ב, ופועל במרחב האמנות הציבורית בניו יורק. מייסד NY Public Art, פלטפורמה של סיורים, הרצאות ופרויקטים של אמנות במרחב הציבורי בניו יורק.

 

יום ג' – 27.7.21 – 21:00  ד"ר אופיר יעקבסון - 'מקצב הסלסה וניחוח הסיגר' – הוואנה שבקובה

הוואנה, בירת קובה, היא עיר בעלת עבר קולוניאלי מפואר המתבטא בכיכרות גדולות, ברחובות ובבניינים קולוניאליים מרשימים אך כיום סימני ההזנחה ניכרים בכל פינה. נשוטט ברחובות העיר התוססת, נכיר את המזיגה האנושית המיוחדת שממנה נוצר העם הקובני וננסה להבין מה בדיוק קרה כאן, איך המקום שהוגדר כ'גן העדן הטרופי' ירד מגדולתו, ואיך, למרות הכל, הקובנים לא מפסיקים לחייך ולרקוד.

ד"ר אופיר יעקבסון - מרצה במסגרות שונות בארץ ובעולם. משלב היכרות מעמיקה של השטח עם ידע אקדמי. בעל תואר דוקטור במדעי הדתות; תואר שני בלימודי ארץ ישראל ותואר ראשון במדעי הסביבה וגיאוגרפיה. עוסק בקשר בין הסובב הפיסי לבין התפתחות חברה, תרבות ודת; חוקר מיתוסים קדומים, תרבויות ודתות.

 

יום שני – 9.8.21 – 21:00 – אורן נהרי – לונדון הויקטוריאנית

זו היתה עיר הבירה של האימפריה החזקה בעולם. עשירה, משגשגת- ומסתירה צללים. העיר של התערוכה העולמית הראשונה- וילדים עובדים בגיל שש. של המלכה לבושת השחורים- וג׳ק המרטש. וסבבו בה גם הלונדונים הנפלאים, למרבה הצער הבדיוניים, אוליבר טוויסט, שרלוק הולמס וכל השאר. אורן נהרי חוזר ללונדון הויקטוריאנית

אורן נהרי, פרשן חדשות החוץ של אתר 'וואלה ניוז' לשעבר עורך חדשות החוץ ברשות השידור, עיתונאי, סופר, פרשן ומגיש תכניות טלוויזיה ורדיו.

 

יום שלישי 24.8.21 – 21:00 – רחל ספיר ה"סודות" של הפיאצות והפונטנות של רומא.

היא מרגשת, היא נצחית, היא מזמינה, היא מוזיאון פתוח; היא בת 2774 שנים, זקנה ועתיקה, אבל גם מאוד צעירה ועכשווית. סיפור ייסודה הוא סיפור של תשוקה ויצרים בלתי נשלטים; ר ו מ א AMOR זו אהבה. יופייה טומן בחובו את הישגי הרוח האנושית: תכנון עירוני, הנדסה, אמנות ואדריכלות. העיר מזמינה את המבקר בה: לטייל, להביט, להשתאות ולצלול לעולם קסום של אלים, בני אלמוות ובני אנוש. אילו עוד סיפורים וסודות מסתתרים בתוככי אחת הערים היפות בעולם? את זה אתם מוזמנים לגלות, בהרצאתה של רחל ספיר, שתתמקד בפיאצות (כיכרות) ובפונטנות (מזרקות) של רומא ובסיפור שהן מספרות לנו על התרבות, על הקהילה ועל המרכזים החברתיים, דתיים, כלכליים ותרבותיים, שהן היוו לאורך ההיסטוריה.

רחל ספיר, מרצה ומתמחה בתחומי המיתולוגיה היוונית והרומית, נצרות בראי האמנות, אמנות המערב ומדריכת טיולים לחו"ל.

הערות

 

הנחיות כלליות
שימו לב בחלק מהאירועים יש שתי אופציות – כרטיסים רגילים להגעה למקום וכרטיסי און ליין לצפייה בלייב מרחוק. במידה ולא מופיעה אופציה לצפייה בלייב מרחוק – ישנם רק כרטיסים למקום פיזית

הזמנת כרטיסים ותנאי ביטול:
כתובת המייל של הרוכשים מראש דרך האתר, תתווסף באופן אוטומטי לרשימת הדיוור של טוקהאוס
ניתן לבטל כרטיסים ולקבל החזר כספי ובלבד שהביטול התבצע עד 48 שעות לפני מועד האירוע בכפוף ל-5% דמי ביטול. במידה והביטול מאוחר יותר ניתן לשלוח מייל ל [email protected] ותוכלו לקבל כרטיסים חלופיים לאירועים אחרים

כרטיסי און ליין
בהרשמה יש להקפיד למלא פרטים גם של מייל וגם של טלפון.
כשעתיים לפני האירוע יישלח אליכם לינק להרצאה . חדר הצפייה ייפתח רבע שעה לפני האירוע
במידה ורכשתם כרטיס ואינכם יכולים להשתתף באירוע בלייב יש לפנות למייל של טוקהאוס [email protected] ואנחנו נשלח לכם הקלטה של ההרצאה פתוחה לצפייה למשך 48 שעות

מיקום
טוקהאוס ביתן 12 (שימו לב לא האנגר 12) ממוקם ביריד המזרח, בצפון מזרח נמל ת"א, על גדות נחל הירקון, צמוד לגשר העץ העגול המחבר בין חניון רידינג מערב לנמל תל-אביב.

חניה
ניתן לחנות בחניון רידינג מערב ולחצות את הגשר העגול או להיכנס לנמל בכניסה הצפונית בכיכר פלומר (סוף רח' דיזנגוף) ולפנות מיד ימינה לחניון שנמצא מאחורי "מטבחי סמל".

שעות פתיחה וסידורי ישיבה
הדלתות נפתחות שעה עד שעה וחצי לפני כל אירוע . המקומות לא מסומנים. ההושבה היא בשולחנות לפי סדר הגעה. הקהל מוזמן להגיע מוקדם לתפוס מקום וליהנות מהבר והמסעדה.
המסעדה אינה כשרה.

שונות
להזמנת אירועים סגורים ובירורים נוספים: 03-5545500 // [email protected]

v      מוצר זה נמכר באמצעות מערכת GOSHOW על ידי חברת טוק האוס בע"מ, ח.פ. 515396059 מרח' השניים 14/5, גבעתיים

v      חברת GOSHOW אינה אחראית על איכות השירות ו/או קיום האירוע ו/או כל מחדל הקשור באירוע מושא מוצר זה

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של טוקהאוס

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00