הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: סכסוכים בעולם – מבט נדיר של כתב שטח

מקום: טוקהאוס, תל אביב-יפו

מועד: 14/04/2022 שעה: 20:30

סוג אירוע: אטרקציה

סכסוכים בעולם – מבט נדיר של כתב שטח

טוקהאוס, תל אביב-יפו 14/04/2022 בשעה 20:30

סוג אירוע

אטרקציה

מחיר בקופות

90 ₪

כרטיס למפגש שלישי - 12.3.22 אפגינסטן - שובו של הטאליבן

80 ₪

 
 

סכסוכים בעולם – מבט נדיר של כתב שטח

שימו לב לאור נסיעתו של איתי אנגל לקייב באוקראינה יש שינוי בסדר המפגשים  

קורס של 6 מפגשים

 

ימי שבת בשעה 20:30 

סדרת הרצאות  במוצאי שבת , פעם בשבוע, בשעה 20:30  בתאריכים

12.2, 19.2, 12.3, 19.3, 26.3, 2.4

 

איתי אנגל, עיתונאי, כתב ובמאי ומרצה בארץ ובעולם בסדרה נוספת ומעודכנת על סכסוכים בעולם - סדרה ייחודית עם תיעוד נדיר, עדכני ובלעדי שלו מהשטח, במזה"ת והרבה מעבר לו. כל אחד מהקונפליקטים מתחיל בסקירה היסטורית רחבה, מצגות מושקעות ועדכניות, צילומים בלעדיים מהשטח ומעקב מתמשך לכל אורך הקורס אחר המתרחש באזורים שאותם נלמד. הקהל מקבל חומרי עיון נוספים לאחר כל הרצאה.

 

איתי אנגל, כתב מערכת ׳עובדה׳, שידורי 'קשת'. ערוץ 12, זוכה ׳פרס סוקולוב׳.  כבר קרוב ל 30 שנה מכסה כמעט כל קונפליקט על פני כדור הארץ. בין היתר דיווח מסוריה, עירק, אפגניסטן, פקיסטן, קונגו, רואנדה, צ׳צ׳ניה, האיטי, מצרים, בוסניה, קוסובו, צפון אירלנד, עזה, תוניסיה, לוב, לבנון ועוד…

הוא זכה חמש פעמים בפרס 'פורום היוצרים הדוקומנטריים', הוא אחד מ 18 עיתונאים מרחבי העולם שזכו למילגה מיוחדת (fellowship) מטעם אוניברסיטת מישיגן, ארה"ב.

בצד עבודתו העיתונאית הקים איתי אנגל ארגון לסיוע לנשים הנאנסות במלחמת האזרחים בקונגו בדרך של משלחות סיוע מיוחדות של גניקולוגים ישראלים לשדות הקטל.

 

תכנית הקורס:

 

12.2.22 – ישראל בין חמאס ואיראן - מבט נדיר מבפנים

אז עכשיו אומרים לנו שעוצמת האש שינחית עלינו חיזבאללה היא יותר מפי עשר ממה שראינו מהחמאס.

מי האויב, מה האידיאולוגיה שמנחה אותו ואיך הפך הציר השיעי כל כך מאיים?

איתי אנגל שהה בסוריה ברגעים הדרמטיים בהם חוסל הגנרל האיראני קאסם סולימאני וראה איך כל המציאות בשכונה שלנו נטרפת לנגד עיניו.איראן והשיעים, למרות חיסול סולימאני, עושים הכל כדי להגשים את חזונו ובאמצעות הציר השיעי שבנה, להנחית מכה על ישראל.

במקביל, מדינות כמו איחוד האמירויות, בחריין וסעודיה באות בברית היסטורית עם ישראל,

ודאע"ש, שחשבנו שכבר מת וחלף מעולם, מתעורר שוב לחיים.

איתי אנגל, יוביל אותנו בקטעי תיעוד בלעדיים דרך עירק, סוריה, לבנון, איראן, סעודיה, תימן ורוסיה על מנת להבין את מערך הכוחות החדש בשכונה שלנו. בהרצאתו הוא גם מסביר את ההתנהלות שלו מאחורי הקלעים במדינות אויב. מפות דינמיות ימחישו כיצד איראן שולחת זרועות עד הגבול שלנו, איך היא מפעילה את  חיזבאללה ואיך כל זה הולך להשפיע על המלחמה הבאה שלנו. במהלך ההרצאה גם נתוודע לכמה אתרים מרתקים שחלקם נפגעו או הושמדו לחלוטין במלחמות הללו, וחלקם עדיין קיימים.

 

19.2.22 - רוסיה של פוטין - מאוקראינה עד צ'צ'ניה והמעורבות בסוריה

ולדימיר פוטין נשיא רוסיה הפך בשנים האחרונות לאיש החזק ביותר על פני כדור הארץ.

בזמן שהמעצמה האחרת - ארה״ב - נסוגה מאפגניסטן ומנסה להתערב כמה שפחות בעולם, פוטין מציב על גבול אוקראינה יותר ממאה אלף חיילים ומאיים עליה במלחמה כוללת, שתתווסף למוקדים נוספים בכדור הארץ בהם הוא מתערב ומשפיע בכוח

'בזכות' פוטין - אסד עדיין שולט בסוריה, רוסיה פלשה לאוקראינה וגאורגיה, יותר מדינות בעולם מחפשות את הקירבה אליו מאשר לארה"ב וגם ישראל מתדפקת על דלתה של מוסקבה לשם תיאום פעולותיה בסוריה ובלבנון.

את תפיסת העולם של פוטין בסוריה אפשר להבין באמצעות הבנת המלחמה האכזרית בצורה יוצאת דופן שניהלה רוסיה של פוטין בצ'צ'ניה מול והאיסלם הצ'צ'ני שאיים על רוסיה בג'יהאד משלו. ההרצאה תספר את ההסטוריה של רוסיה הצארית, עלייתה וקריסתה של ברה"מ, ואגב כך תשרטט את דמותו של פוטין כפי שעוצבה לאורך השנים. נתייחס גם לתופעת האוליגרכים היהודים ברוסיה, להרג עיתונאים ולהשתקת האופוזיציה תחת משטרו של פוטין.

 

12.3.22 – אפגניסטן - שובו של הטאליבן 

רק לפני מספר חודשים אל מול העיניים המזועזעות של העולם, מתחוללת באפגניסטן דרמה היסטורית.הג'יהאדיסטים של הטליבאן, אותו ארגון שאירח בזמנו את בן לאדן ואל קאעידה, ותחת משטרו תוכננה מתקפת הטרור שהפילה את מגדלי התאומים בארה"ב, חזרו לשלטון.

 

20 שנה ניסו האמריקאים להילחם בהם - זו היתה המלחמה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב - והם כשלו.המשטר שסיפק השראה לדאע"ש ולג'יהאד העולמי, שמתייחס לנשים בצורה הכי מזעזעת על פני כדור הארץ, מבסס כעת אמירות אסלאמית באפגניסטן ויהווה אבן שואבת לארגוני טרור מכל העולם.

תוך קטעי תיעוד של אנגל מאפגניסטן נתוודע לרעיונות הג'יהאד ולהיסטוריה המרתקת של המדינה שמצליחה להביס שוב ושוב את כל המעצמות שמנסות להתערב בענייניה.

 

19.3.22 – הכורדים – נשים לוחמות משנות את המזה"ת

בשנים האחרונות הופכים הכורדים לאחד הכוחות המפתיעים והמרתקים ביותר במזרח התיכון. הם הצליחו להביס את דאע"ש ולהקים לעצמם מדינות בצפון עירק ובצפון סוריה, והגרילה שלהם היא הכוח הצבאי היחיד בעולם שבו קיים שוויון מוחלט בין נשים וגברים בכוח הלוחם. 

אלא שהישגים אלה מקוממים עליהם מדינות ודיקטטורים אשר טבחו בהם ודיכאו אותם במשך יותר מ 100 שנה. בראשם ארדואן נשיא טורקיה ששם לו למטרה להשמיד את הישות המדינית שיצרו בצפון טורקיה.

 

לאור עברם ושאיפותיהם לעתיד הם רואים זהות גורל עם העם היהודי שחווה שואה, קם ממנה והצליח להקים מדינה. משום שההצלחה היהודית מהווה להם השראה הם לומדים את תולדות ישראל העם היהודי, ובחזית מול דאע"ש בסוריה ועירק ניתן לשמוע אותם מדברים על פילוסופים ומדענים יהודים.

 

אנגל שהה עם הכוחות הכורדים בעירק ובסוריה מראשית מאבקם עד ימים אלה. הרצאתו מלווה בתיעוד בלעדי של מאבקם בדאע"ש והיחסים המיוחדים שלהם עם ישראל והעם היהודי.

 

26.3.22 - מאביב ערבי לחורף במזרח התיכון

בעשור האחרון אנו עדים לשינויים היסטוריים המתחוללים במזרח התיכון. בהרצאה נשוב אל הרגעים ההיסטוריים במהפכות בתוניסיה, מצרים, לוב ויתר מדינות ערב.

זה החל כשרוכל תוניסאי צעיר הצית את עצמו למוות במחאה על העריצות והדיכוי בארצו. מיליונים בעולם הערבי שהזדהו איתו יצאו לרחובות בכל רחבי המזרח התיכון.

בהתחלה קראנו לזה 'אביב ערבי'. זה היה הרושם הראשוני של האירועים. נתחקה אחרי האנטומיה של המהפכות ונבין איך הפך תהליך מבטיח של 'אביב ערבי' לחורף מאיים של ג'יהאד.

 

2.4.22 - קונגו ורואנדה - הסכסוך הקטלני ביותר על פני כדור הארץ 

הסכסוך הקטלני ביותר על פני כדור הארץ. יותר מחמישה מליון בני אדם כבר נהרגו במזרח קונגוהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.  המלחמה שם מלווה באונס שיטתי של נשים (כאלף מקרי אונס מדי יום!) והתופעה של ילדים לוחמים.


ההרצאה פותחת בהיסטוריה של יבשת אפריקה והקולוניאליזם ש׳הוריש׳ את הסכסוכים בין השבטים, הג׳נוסייד ברואנדה בשנת 1994 ושורשי העימות בין שבטי ההוטו והטוטסי, השלכות הטבח ברואנדה על הסכסוך בקונגו ופרוץ ׳מלחמת העולם של אפריקה׳.
איתי אנגל דיווח מרואנדה בזמן הטבח ומתוך מלחמת האזרחים בקונגו. ההרצאה תלווה בקטעי תיעוד שלו משם.

 

 

הערות

 

• שעות פתיחה וסידורי ישיבה - הדלתות נפתחות שעה וחצי לפני כל אירוע . המקומות לא מסומנים. ההושבה היא בשולחנות לפי סדר הגעה. הקהל מוזמן להגיע מוקדם לתפוס מקום וליהנות מהבר והמסעדה.

• שימו לב בחלק מהאירועים יש שתי אופציות – כרטיסים רגילים להגעה למקום וכרטיסי און ליין לצפייה בלייב מרחוק. במידה ולא מופיעה אופציה לצפייה בלייב מרחוק – ישנם רק כרטיסים למקום פיזית

• כתובת המייל של הרוכשים מראש דרך האתר, תתווסף באופן אוטומטי לרשימת הדיוור של טוקהאוס


• מדיניות ביטולים - ניתן לבטל כרטיסים ולקבל החזר כספי ובלבד שהביטול התבצע עד 48 שעות לפני מועד האירוע בכפוף ל-5% דמי ביטול. במידה והביטול מאוחר יותר ניתן לשלוח מייל ל [email protected] ותוכלו לקבל כרטיסים חלופיים לאירועים אחרים

• כרטיסי און ליין - בהרשמה יש להקפיד למלא פרטים גם של מייל וגם של טלפון. כשעתיים לפני האירוע יישלח אליכם לינק להרצאה . חדר הצפייה ייפתח רבע שעה לפני האירוע. במידה ורכשתם כרטיס ואינכם יכולים להשתתף באירוע בלייב יש לפנות למייל של טוקהאוס [email protected] ואנחנו נשלח לכם הקלטה של ההרצאה פתוחה לצפייה למשך 48 שעות

• במידה ויש אפשרות לרכישת כרטיסים של גמלאי/ת, סטודנט/ית, חייל/ת, בעל/ת מוגבלות יש להציג בקופה תעודה בהתאם לכרטיס שרכשתם. הטבות תקפות רק לרכישה מראש. אין הנחות בקופה בכניסה.

• המקום נגיש לבעלי מוגבלות לרבות כניסה. מומלץ לאנשים עם כסאות גלגלים להתקשר אלינו ביום האירוע לשמירת מקום מתאים.

• מיקום - טוקהאוס ביתן 34א (שימו לב יש מספור חדש בנמל – לשעבר ביתן 12) ממוקם ביריד המזרח, בצפון מזרח נמל ת"א, על גדות נחל הירקון, צמוד לגשר העץ העגול המחבר בין חניון רידינג מערב לנמל תל-אביב.

• חניה - ניתן לחנות בחניון רידינג מערב ולחצות את הגשר העגול או להיכנס לנמל בכניסה הצפונית בכיכר פלומר (סוף רח' דיזנגוף) ולפנות מיד ימינה לחניון שנמצא מאחורי "מטבחי סמל".

• המסעדה אינה כשרה.

• להזמנת אירועים סגורים ובירורים נוספים: 03-5545500 // [email protected]

v      מוצר זה נמכר באמצעות מערכת GOSHOW על ידי חברת טוק האוס בע"מ, ח.פ. 515396059 מרח' השניים 14/5, גבעתיים

v      חברת GOSHOW אינה אחראית על איכות השירות ו/או קיום האירוע ו/או כל מחדל הקשור באירוע מושא מוצר זה

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של טוקהאוס

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00