הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: פרופ' יוסי גמזו - אלכסנדר פן: הבן החורג בספרות העברית

מקום: סינקופה-בר, חיפה

מועד: 15/10/2017 שעה: 21:15

סוג אירוע: ישיבה לא מסומנים

פרופ' יוסי גמזו - אלכסנדר פן: הבן החורג בספרות העברית

סינקופה-בר, חיפה 15/10/2017 בשעה 21:15

סוג אירוע

ישיבה לא מסומנים

מחיר בקופות

45 ₪

מחיר באתר החל מ-

45 ₪

 
 

פרופ' יוסי גמזו - אלכסנדר פן: הבן החורג בספרות העברית

*** מכירת כרטיסים במזומן (45 ₪) החל מהשעה 20:30 בקופת הסינקופה-בר ***

ביום ראשון, 15.10, במסגרת מפגשי Think&Drink Different, נארח לראשונה בסינקופה-בר את פרופ' יוסי גמזו - סופר, משורר, מתרגם ופזמונאי עטור פרסים. הרצאתו תעסוק ביצירתו ובחייו המרתקים של המשורר אלכסנדר פן. יוסי גמזו התכבד לערוך את ספרו האחרון של פן "היה או לא היה".

חלק משיריו היפים של אלכסנדר פן הולחנו, וביניהם: "היה או לא היה" (לחן: מרדכי זעירא, ביצוע: אריק לביא), "וידוי" (לחן: סשה ארגוב, ביצוע: יהודית רביץ), "לא אני הוא האיש" (לחנים: רוני וייס, צביקה פיק, משה וילנסקי), "שיר ערש" (לחן וביצוע: יהודית רביץ).

אלכסנדר פן היה משורר, קומוניסט, בוהמיין, דון ז'ואן יפהפה ואלכוהוליסט שידע היטב כי בהיותו חולה סוכרת שתייתו מסוכנת מאוד לחייו, מכיוון שסוכרת ואלכוהול הם צירוף קטלני.

במרוצת חייו ומפאת אופיו הסוער והשתייכותו הפוליטית הוא היה מנודה על-ידי הממסד הישראלי וחי חיי דלות מקוממים. אך גם מצד הנהגת מפלגתו, מק"י, הוא סבל מצנזורה ולא שׂבע נחת מהתערבותם של מנהיגי המפלגה בשירתו.

אלכסנדר פן הוציא רק ספר אחד בחייו – "לאורך הדרך" בהוצאת "מדע וחיים" של מק"י. בערוב ימיו רצה להוציא קובץ מיצירותיו שלא בחסותה של מק"י. הוא פנה למשורר צעיר ואלמוני כמעט, ציוני מובהק ולא חבר המפלגה – יוסי גמזו – ומינה אותו לעורכו של ספר זה. למרבה הצער, הספר "היה או לא היה" יצא מן הכריכיה כאשר אלכסנדר פן עצם כבר את עיניו לנצח בפרוזדור – ואפילו לא בחדר – בבית-החולים "איכילוב", לאחר שנכרתו שתי רגליו כתוצאה מן הצירוף הקטלני של סוכרת ואלכוהול.
 
האירוניה הטראגית של הגורל היא, שרק אחרי מותו התקבל משורר מקורי וייחודי זה בקרב הממסד הישראלי, הועלתה הצגה על חייו, הוקרן גם סרט ויצאו לאור שני כרכים מהודרים של כל שיריו.
 
עד היום יודע הציבור הישראלי מעט מאוד ובאופן שטחי מאוד על דמות צבעונית זו של אוהב מושבע של ארץ ישׂראל, שהיה בלי ספק מִבּוניה וחלוציה של התרבות הישראלית.
 
פרופ' יוסי גמזו הוא סופר, משורר, מתרגם ופזמונאי שתרם רבות לזֶּמֶר הישׂראלי (על כך הוענק לו הפרס ע"ש אריק איינשטיין לאחר 13 פרסים ספרותיים קודמים בישׂראל ובחו"ל).
מבין שיריו ופזמוניו המוכרים: "סתם יום של חול" (אריק סיני, גידי גוב), "השעות הקטנות של הלילה" (אריק איינשטיין), "איפה הן הבחורות ההן?" (יהורם גאון), "ירושלים האחרת" (יזהר כהן), "מה הוא עושה לה?" (הגשש החיוור), "אילו כל האוהבים" (חוה אלברשטיין), "סימן שאתה צעיר" (שלישיית גשר הירקון, גידי גוב), "הכותל" (יהורם גאון, עפרה חזה ואחרים), "זוהי יפו" (אבי טולדנו).

פרופ' גמזו היה מרצה בכיר באוניברסיטאות בארה"ב, אוסטרליה ודרום אפריקה, ובמכללות אילת ו"אוהלו" בקצרין. מדי שבוע מקריא שדרן הרדיו מושיק טימור שיר חדש שלו בפתיחת תוכניתו. הוא מפרסם שירה לירית, שירה פוליטית-חברתית וסיפורים קצרים בעיתון המקוון של הסופר אהוד בן עזר. בימים אלה הוא שוקד על הכנת מאסף ספרותי חדש ועל כתיבת רומן רחב-יריעה. מופע השירים וההומור שלו "גם זו אהבה" מוזמן למקומות רבים ברחבי הארץ.

הערות

 

* 19:30 פתיחת דלתות // 21:15 תחילת הרצאה.
* מכירת כרטיסים במזומן בקופת הסינקופה-בר החל מ-20:30.
* ניתן לבטל כרטיסים עד יומיים לפני האירוע בכפוף ל-5% דמי ביטול. לאחר מכן אין ביטולים.

ניתן לבטל כרטיסים עד יומיים לפני מועד ההרצאה בכפוף ל-5% דמי ביטול, לאחר מכן אין ביטולים

צפו בוידאו

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של Think&Drink Different Haifa

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00