הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: אהבה וזוגיות: מדריך למשתמש

מקום: בר גיורא, אבן גבירול 30 , תל אביב-יפו

מועד: 24/12/2021 שעה: 14:00

סוג אירוע: אטרקציה

אהבה וזוגיות: מדריך למשתמש

בר גיורא, אבן גבירול 30 , תל אביב-יפו 24/12/2021 בשעה 14:00

סוג אירוע

אטרקציה

מחיר בקופות

690 ₪

כרטיס לסדרה כולה

690 ₪

 
 

אהבה וזוגיות: מדריך למשתמש

כל המפגשים מתקיימים בבר גיורא: אבן גבירול 30, תל אביב (מתחם לונדון מיניסטור)

24.12 בשעה 14:00 - ד"ר ליאת יקיר- המדע של המונוגמיה
בשנתיים האחרונות התפרסמו מחקרים פורצי דרך המתארים את המסלולים המוחיים שמייצרים התאהבות והיקשרות ,כמו גם מחקרים ששופכים אור על הגנטיקה של המונוגמיה.
כיצד נראית אהבה במוח? מה קורה לנו במוח ובגוף כשאנחנו מתאהבים? מה קורה שלב לאחר ההתאהבות? מהם הגנים שגורמים ליצורים שונים להיות מונוגמיים והאם ניתן לבדוק אותם גם בבני אדם?
ד"ר ליאת יקיר היא בוגרת המחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן למדע. מחקריה עוסקים בתחומי הגנטיקה, ביוכימיה ואבולוציה. כיום עוסקת בהנגשת מדע לקהלים שונים ובמחקר.

 

31.12 בשעה 14:00 - ד"ר מאשה הלוי- זוגיות במאה ה-21: בין מונוגמיה לפוליאמוריה
איך אפשר להכניס חופש לתוך מערכות היחסים?
האם הדרך היחידה הנכונה, היעילה והמוסרית היא מונוגמיה עם אדם אחד לרוב חיינו? האם יש דרך לחוות גם ביטחון וגם חופש בתוך מערכות יחסים? האם אפשר לוותר על הבגידה אבל לא לוותר על מיניות עם אנשים אחרים ו/או התאהבות באנשים אחרים?
האם אפשר לנהל מונוגמיה חופשית ופוליאמוריה חסרת חופש? ואיך בכלל יראו היחסים הפתוחים אחרי עידן הקורונה?
ד"ר מאשה הלוי היא ד"ר לגיאוגרפיה מהאוניבסיטה העברית וגם מטפלת ב-NLP, תקשורת מקרבת ו"העבודה" של ביירון קייטי ביחידים ובזוגות. מקדמת את המודעות והנראות של יחסים לא מונוגמיים בהסכמה בחברה הישראלית במסגרות שונות, בין השאר באתר 'ממונוגמיה ליחסים פתוחים'.

 

14.1 בשעה 14:00 - ד"ר מעיין בוימן משיטה- על קנאה ותשוקה בזוגיות, ועל שפות האהבה
בהרצאה זו נדבר על אחד הרגשות הנפוצים ביותר, אך גם ההרסניים ביותר – קנאה. מדוע אנחנו מקנאים? למה חלקנו מקנאים יותר ואילו אחרים פחות? מה תפקיד הקנאה בשימור התשוקה? ואיך מבחינים בין קנאה בריאה וחיובית לבין קנאה הרסנית בקשר? בהרצאה נענה על השאלות הללו ונלמד על עצמנו, על הזוגיות, ועל ההתמודדות עם המפלצת הירוקה. בנוסף, נלמד בה על חמש השפות השונות של האהבה, נבין מהי השפה שלנו, מהי השפה של בן הזוג שלנו, וכיצד ניתן להשתמש במידע הזה לשיפור מערכת היחסים.

 

28.1 בשעה 14:00 - ד"ר ג'רמי פוגל- אהבה בתולדות הפילוסופיה
בהרצאה נשמע על אהבה אפלטונית ומה בדיוק אפלטוני בה, על רעיון החצי השני ועל 'אמנות אהבה' של אריך פרום.
ד״ר ג'רמי פוגל הוא מרצה בחוג לפילוסופיה יהודית באוניברסיטת תל אביב, סיים תואר ראשון בפילוסופיה באוניברסיטת קיימברידג' ותואר שני בפילוסופיה של הדת בהצטיינות יתרה באונ' ת"א. ג'רמי הוא גם מנחה הפודקאסט של Think&Drink Different.

 

4.2 בשעה 14:00 - שי אביבי ומיכל ליבידנסקי- מונוגמיה מודל 2021: להפוך את הפלוס למינוס
החיים הצמודים יחד יוצרים הרבה מינוסים: תחושת חנק, מפסיקים להרגיש ולהתרגש, המין הופך למטלה מעיקה, הריבים מתישים והתחושה הכללית היא שנדפקנו בזמן שאחרים חוגגים. לפעמים זה נכון, משהו יותר טוב מחכה לנו בחוץ, אבל לפני שמהמרים על זה, אפשר לנסות להפוך את הזוגיות שלנו למשגשגת. הסדנה הזאת היא על זה.
אנחנו 23 שנה יחד. עשר שנים מתוכן (פלוס מינוס) לא יכולנו לסבול זה את זו. עברנו ברוב התחנות והסיבוכים הזוגיים, שרדנו אותם, וגילינו תגלית מפתיעה: אנרגיית ההתאהבות עוד כאן, הכיף הזוגי ממשיך, ובתוך עולם מלא כאוס שם בחוץ – יש לנו ברית. התחושה הזאת יקרת ערך. זו תחושה של יחד אמיתי. וזה חתיכת פלוס ,
תודו :-)

 

18.2 בשעה 14:00 - ד"ר מאשה הלוי- מדוע אנשים בוגדים?
מדוע אנשים בוגדים?
מאז שנוצרו הנישואין נוצר גם הצל של הנישואין, הבגידה.
כולנו, אבל כולנו, נגענו בה או ישירות או דרך אדם קרוב אחר. אולי בגדנו, אולי נבגדנו, אולי היינו הצלע השלישית, אולי אחד מההורים שלנו בגד, אולי חבר טוב, אולי חברה סיפרה בבכי על בגידה של בעלה. אין אדם שהנושא הזה לא נוגע לו.
הערכות כיום מדברות על כחמישים אחוז מהנשים וכשישים אחוז מהגברים שמנהלים רומנים או סקס מזדמן עם אחרים במערכות היחסים שלהם. בסקרים שנערכו בארץ ב-2010 הסתבר ש85% מהאנשים הנשואים שאינם חרדים סיפרו שהם בגדו, בוגדים או לא פוסלים בגידה בעתיד. אז מה קורה שם לאחוזים כל כך גבוהים של בני אדם?
הבגידה היא סיפור מורכב. היא סיפור של כאב, שבירת אמון, שקר והרס אבל היא גם סיפור של גילוי, חיות, תשוקה ובניה מחודשת.
התרבות שלנו מביטה על בגידה במבט חד ממדי של שחור ולבן. היא מגנה אותה אבל לא מנסה להבין אותה. וכמו כל דבר בעולם אם לא נהיה אמיצים מספיק להסתכל על המניעים ועל הדחפים שגורמים לאנשים נורמטיביים ואמינים בכל היבט אחר לבגוד, לא נוכל לייצר שם שינוי.
אם נרצה לא לבגוד ושלא יבגדו בנו לא מספיק לגנות את הבגידה בכל פה. לקליניקות של מטפלים מגיעים אינספור אנשים שעד לא מזמן גינו את הבגידות ובזו לבוגדים עד שהם מצאו את עצמם באותה סיטואציה עצמה שאותה גינו עד לפני רגע. אין דבר שמגונה יותר אוניברסלית מבגידה ואין דבר נוסף כה רווח שאנשים מגנים ועושים אותו בעצמם במקביל.

 

25.2 בשעה 14:00 - פרופ' יורם יובל- מריבות וזוגיות: אם זו אהבה
מריבות וזוגיות: איך נכנסים לזה? מי צריך לוותר? איך יוצאים מזה? ומה עושים כשאין פתרון? פרופ' יורם יובל יספר לנו על כל מה שכל אחד מאיתנו צריך לדעת על המריבות שמקצרות לנו את החיים ואת הזוגיות.
פרופסור יורם יובל הוא פסיכואנליטיקאי, פסיכיאטר וחוקר מוח, אגף לרפואת המוח הדסה עין כרם.
בנוסף לעבודתו האקדמית, יובל מנחה את תוכנית הראיונות "שיחת נפש" בטלוויזיה וחיבר ספרים פופולריים בעברית הכוללים תיאורי מקרה של טיפול פסיכולוגי, ביניהם 'סערת נפש' ו'מה זאת אהבה'.
פרופסור יובל השתתף גם כיועץ מדעי ומגיש בסדרות הטלוויזיה (קשת) – "איך להיות מאושר בששה שיעורים" (2009), "איך להצליח בששה שיעורים" (2011), ו"משפחה מאושרת בששה שיעורים".

 

11.3 בשעה 14:00 - ד"ר חיים שפירא- אהבה וזוגיות מאפלטון ועד מדונה
שבועת הנישואין של אלן דה בוטון תשמש בסיס אם ממנו נצא לחקר הזוגיות בעולמנו. נדבר על נזקיו העצומים של רעיון "החצי השני" מבית מדרשו של אפלטון, נכיר את שבעה עקרונות לזוגיות טובה מאת ג׳ון מרדכי גוטמן, נעמוד על הקשרים הגלויים והסמויים בין סרטים הוליוודים והבדידות בעולם המודרני, מדונה ומילן קונדרה ו"אבי הטחול" ישוחחו על הבדל בין אהבה ומין, נחשף לאהבה החופשית לפי ברוך שפינוזה ונגלה מהו הרגע הרומנטי בחיים. לב טולסטוי וריקי ג'רווייז יגלו את הסוד הגדול של אהבת אמת.
ד"ר חיים שפירא הוא מרצה וחוקר ישראלי רב-תחומי, בעל תואר ד"ר למתמטיקה וד"ר להוראת המדעים. שפירא ידוע לציבור הרחב בעיקר בזכות הרצאותיו הפופולריות, ושמונת הספרים שכתב העוסקים בפילוסופיה ומתמטיקה, וכולם הפכו לרבי מכר. במקביל לסלילת דרכו כמרצה וחוקר אקדמאי, ולצד פרסום ספריו המרתקים, רכש לעצמו חיים שפירא תהודה והכרה כמרצה רב תחומי יחיד במינו. ספריו והרצאותיו זוכים להכרה בינלאומית, וקושרים בין ידע רחב לתיאוריות שונות על החיים ועל העולם. באמצעות חשיבתו הייחודית והמקורית כמו גם הידע האקדמי הרב שלו, הפך שפירא לאחד מהמרצים המבוקשים והמצליחים בארץ.

מדיניות ביטולים:

ריטריטים:
הזמנה שתבוטל (בכתב) מרגע ההזמנה ועד 14 ימי עסקים לפני מועד היציאה לריטריט - יחוייבו 5% מעלות הריטריט בלבד.
הזמנה שתבוטל (בכתב) בטווח של בין 7 ל-14 ימי עסקים לפני מועד היציאה לריטריט - יחוייבו 70% מעלות הריטריט בלבד.
לא ניתן לבטל כרטיסים בטווח זמן של 7 ימים או פחות, לפני מועד היציאה לריטריט.
לא יינתנו החזרים בגין עזיבה מוקדמת של האירוע מכל סיבה שהיא.
ידוע לי כי אין החזר בגין שירותים או חלקי שירותים שלא נוצלו, בין היתר, כאלו שסופקו ו/או היו אמורים להיות מסופקים על ידי צדדים שלישיים.

הרצאות:
הזמנה שתבוטל (בכתב) מרגע ההזמנה ועד 48 שעות מיום ההרצאה- יחוייבו 5% מעלות כרטיס בלבד.
לא ניתן לבטל כרטיסיים שישולמו אחריי זמן זה .



סדרת הרצאות / סדנה :
הזמנה שתבוטל (בכתב) מרגע ההזמנה ועד 48 שעות מיום ההרצאה הראשונה בסדרה - יחוייבו 5% מעלות הכרטיס בלבד.
לא ניתן לבטל כרטיסיים שישולמו אחריי זמן זה .

מוצר זה נמכר באמצעות מערכת GOSHOW על ידי תינק אנד דרינק דיפרנט (תובל רוזנווסר), ע.מ. 036256071 מרח' רמת ים 4, הרצליה
חברת GOSHOW אינה אחראית על שמירת זכויות בעלי התכנים ו/או איכות השירות במקום האירוע ו/או קיום האירוע ו/או כל מחדל הקשור באירוע מושא מוצר זה

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של Think&Drink Different

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00