הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: מולטי טוק יפן - 3 הרצאות קצרות על יפן ד"ר הלנה גרינשפון, ד"ר מיכל דליות-בול, פרופ' ניסים אוטמזגין

מקום: טוקהאוס, תל אביב-יפו

מועד: 29/12/2017 שעה: 14:00

סוג אירוע: ישיבה לא מסומנים

מולטי טוק יפן - 3 הרצאות קצרות על יפן ד"ר הלנה גרינשפון, ד"ר מיכל דליות-בול, פרופ' ניסים אוטמזגין

טוקהאוס, תל אביב-יפו 29/12/2017 בשעה 14:00

הסתיימה המכירה, נשמח לראותכם באירועים הבאים
 
 

מולטי טוק יפן - 3 הרצאות קצרות על יפן ד"ר הלנה גרינשפון, ד"ר מיכל דליות-בול, פרופ' ניסים אוטמזגין

מי הם היפנים? איך הם רואים את העולם? במה הם שונים מאתנו? ערב של 3 הרצאות קצרות בסגנון TED  (חצי שעה כל אחת) מרתקות שיפתחו לנו צוהר אל ארץ השמש העולה.

ד"ר הלנה גרינשפון – מעריסה לרכבת דחוסה – ילדות ונעורים ביפן
הצצה אל עולם הילדות ביפן, אל המעברים החשובים בחיי היפנים ובמשמעויות הניתנות למעברים אלו; על תרבות הנוער התוססת מאופנות רחוב להסתגרות בתוך הבית;המגמות העומדות מאחורי תופעות אלו ומעצבות את פניה של יפן העכשווית.

ד"ר הלנה גרינשפון, חוקרת ומלמדת אודות יפן המודרנית על ביטוייה השונים הכוללים תרבות צריכה, תרבות אורבנית, שינוי חברתי, מגדר וזהות לאומית באוניברסיטה העברית בירושלים.

 

פרופ' ניסים אוטמזגין – שונאים סיפור אהבה – יאקוזה, משטרה ועולם הפשע היפני
המאפיה היפנית הידועה בשם "יאקוזה" הינה תופעה המעוררת סקרנות רבה. מדובר בארגון הפשיעה הגדול ביותר בעולם המונה עשרות אלפי חברים, בעל מערכת חוקים עצמאית אשר אינו פועל בסתר אלא במקביל לחברה היפנית. במשטרה היפנית, לעומת זאת, מדובר בארגון פורמלי ושמרני האמון על אכיפת החוק -- במדינה בה שיעור הפשיעה הוא הקטן ביותר בעולם.

למרות הימצאותם של היאקוזה והמשטרה בשני צידי המתרס, בשני הארגונים ניתן להבחין במספר מאפיינים משותפים המתבטאים במבנה, במסלול ההכשרה וביחסים החברתיים בתוך הארגון.

פרופ' ניסים אוטמזגין, ראש החוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית ידלה עבורנו תובנות חשובות על החברה והתרבות היפנית של ימינו דרך הדומה והשונה בין המשטרה למאפיה היפנית, איך למרות הניגודים ביניהם שניהם מוסדות נורמטיביים יפנים לכל דבר ועניין, מה המאפיינים המרכזיים של האנשים המרכיבים את הארגונים הללו ומה הם מלמדים אותנו על החיים ביפן?   

 

ד"ר מיקי דליות-בול – מכורים לחדשנות? טכנולוגיה והחברה היפנית

לצד הדימוי של תרבות המשמרת מסורות עתיקות ימים, לתרבות היפנית יש דימוי של תרבות המאמצת בזריזות וללא עכבות טכנולוגיות חדשות. בתחילת המילניום כתבות ענק בתקשורת העולמית טענו שאם ברצונכם לפתוח חלון לעתיד של הטכנולוגיות הסלולריות סעו מיד ליפן, והיום כתבות אחרות טוענות שאם ברצונכם לפתוח חלון לעתיד של שילוב רובוטים בחברה האנושית עליכם לנסוע ליפן ומיד. לכבוד האולימפיאדה של 2020 שתתקיים בטוקיו, היפנים מכינים לכולנו מופע ראוותני של כפר רובוטים, מוניות אוטונומיות, ויש המדברים על מטר מטאוריטים ידי אדם ועוד. מה מקור האהדה הרבה ביפן לטכנולוגיות חדשות, באיזה אופן הטכנולוגיות הללו משנות את היחסים בין בני אדם, והאם אנחנו יכולים ללמוד משהו על עצמנו ממה שקורה ביפן?

ד"ר מיקי דליות-בול, יפנולוגית העוסקת במחקר תרבות בחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב ובחוג ללימודי אסיה באוניברסיטת חיפה.

הערות

 

מיקום - טוקהאוס ביתן 12 (לא האנגר 12) ממוקם ביריד המזרח, בצפון מזרח נמל ת"א, על גדות נחל הירקון, צמוד לגשר העץ העגול החוצה את נחל הירקון ומחבר בין חניון רידינג מערב לנמל תל-אביב.***

חניה - ניתן לחנות בחניון רידינג מערב ולחצות את הגשר העגול עד אלינו או להיכנס לנמל בכניסה הצפונית בכיכר פלומר (סוף רח' דיזנגוף) ולפנות מיד ימינה לחניון שנמצא מאחורי "מטבחי סמל". טוקהאוס הוא המבנה האחרון בצד שמאל.***

שעות פתיחה וסידורי ישיבה -הדלתות נפתחות שעה וחצי לפני כל אירוע ושעה לפני האירוע בימי שישי בערב.
הקהל מוזמן להגיע מוקדם לתפוס מקום וליהנות מהבר והמסעדה. טוקהאוס מציעה בר עשיר ותפריט של אוכל רחוב מהעולם בניצוחו של השף אריאל כהן. ניתן לצפות בעמוד התפריט באתר הבית talkhouse.co.il .
הישיבה סביב שולחנות. המקומות לא מסומנים. הקהל שמגיע מאוחר מצטרף לשולחנות או מוזמן לשבת בכסאות הפזורים מסביב באולם, יש פינת עישון בדק בחוץ. ***

*** הזמנת כרטיסים -מומלץ להזמין כרטיסים מראש דרך האתר או דרך מוקד "GOSHOW" בטלפון 6119* / 036133556
המוקד עובד בימים א'-ה' בשעות 09:00-18:00 ובימי ו' 09:00-13:00.
ניתן לרכוש כרטיסים בערב המופע באשראי/מזומן, מחירי הכרטיסים בקופה במקום הינם ללא הנחות והטבות ועל בסיס מקום פנוי בלבד. ניתן לבטל כרטיסים עד יומיים ממועד המופע בכפוף ל-5% דמי ביטול, לאחר מכן אין ביטולים

*** שונות - הכניסה לילדים מתחת לגיל 16 הינה עם כרטיס רגיל, ע"פ שיקול דעת ההורים ובליווי מבוגר.
המקום נגיש לבעלי מוגבלויות. למלווה לבעל מוגבלות אין צורך בכרטיס.

*** להזמנת אירועים סגורים ובירורים נוספים: 03-5545500 // [email protected]

v      מוצר זה נמכר באמצעות מערכת GOSHOW על ידי חברת טוק האוס בע"מ, ח.פ. 515396059 מרח' השניים 14/5, גבעתיים

v      חברת GOSHOW אינה אחראית על איכות השירות ו/או קיום האירוע ו/או כל מחדל הקשור באירוע מושא מוצר זה

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של טוקהאוס

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00