הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: "על הקווים": רונן שהרבני - שיח גלריה בנוכחות האמן והאוצרת

מקום: מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, תל אביב-יפו

מועד: 03/03/2017 שעה: 11:00

סוג אירוע: ישיבה לא מסומנים

"על הקווים": רונן שהרבני - שיח גלריה בנוכחות האמן והאוצרת

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, תל אביב-יפו 03/03/2017 בשעה 11:00

סוג אירוע

ישיבה לא מסומנים

מחיר בקופות

12 ₪

מחיר באתר החל מ-

12 ₪

 
 

"על הקווים": רונן שהרבני - שיח גלריה בנוכחות האמן והאוצרת

"על הקווים", רונן שהרבני - שיח גלריה בנוכחות האמן והאוצרת במוזיאון נחום גוטמן לאמנות

שם התערוכה, "על הקווים" - Snap To Grid, מקורו בפקודה במחשב המורה לעשות סדר באייקונים הדיגיטליים ומאפשרת לאמן ליצור סימולציות כאוטיות. לחיצה על הכפתור יוצרת סדר מבני חדש שהוא בסיס יצירתו. כפתור הקסם הדיגיטלי הוא חלום של כל אדם השואף לסדר, לפתרון פשוט, להתערבות חיצונית שתסדר את הכאוס. הקונפליקט של העבודה מתבטא בביטוי Snap To Grid שלכאורה עוזר לנו לסדר את המרחב שלנו אבל באותה נשימה דורס את אותם מרחבים לא מוגדרים ומסומנים. העבודות משתפות פעולה עם הגריד הנסתר אך לפרקים מנסות לערער את ההגדרות, ליצור כאוס ומתוכו לברוא את הגריד החדש או לבחון את הגריד הישן.

 

רונן שהרבני, אמן רב תחומי, מצייר, מפסל ויוצר מיצבי וידאו. הוא החל לעבוד בציור ובפיסול של אנשים מאוחדים בטקסים דרמטיים. החוויה האקספרסיבית של קהל משולהב הזכירה בעוצמתה את ציוריו של אדוארד מאנה ואילו הפסלים המחוספסים והלא מלוטשים הפכו למקהלה כמעט דתית שהזכירה את יצירתו של אדגר דגה. האמן אישר שאלה היו מקורות ההשראה ליצירותיו, ביחד עם הסצנות המסתוריות המאפיינות את יצירותיו של האמן הספרדי פרנסיסקו דה גויה. בציוריו של שהרבני המון אדם חסר פנים מתלכד לכדי ציבור גדול אחד של אנשים זועמים, המתפעלים או נרגשים ממראה אפלולי. בעת שבה הושפע מהאמנות הקלאסית, נחשף שהרבני גם אל העולם הדיגיטלי ושקע בסודות הטכנולוגיה. המעבר בין שני התחומים, מעין שתי וערב אופקי ואנכי, עוסק באותם הנושאים אלא שהטכניקה משתנה. הכלים של המדיום הפלסטי מאפשרים לאמן ליצור סביבה פיסולית חומרית בתוך עולם וירטואלי. בין אם מדובר בציור של קהלים באקסטזה או בווידאו שבו אנשים רוקדים, שרים, מתחבקים או נאחזים זה בזה על שרידי אתרים, החוויה זהה – זוהי חוויה רב-חושית של סאונד, מוזיקה, ריקוד וארכיטקטורה החוברים יחד לכדי מציאות אסתטית מדומיינת.

 

התערוכה מתבססת על האמונה שכל דבר שהאמן עושה בחייו הוא חלק מתבנית מובנית - גריד - המלווה במעין פס קול יום יומי שמכוון כל אדם ימינה או שמאלה, קדימה או אחורה. התנועה הזאת היא ריקוד החיים. לעתים הגריד מוליך אותנו ולעתים אנחנו מובילים אותו, תלוי בשיח הפנימי המתרחש בכל אחד מאיתנו. הפילוסוף הצרפתי ז׳אן בודריאר חזה את הפיכת מחזה הראווה של הטרור לצורת האלימות החדשה של העת הזאת ואת התפרקות המרחב הציבורי. אותו ייאוש שאבו חרב רמז עליו לדויד גרוסמן בספרו ׳הזמן הצהוב׳ הופך בידי שהרבני לתקווה שדרכה הוא משנה את המציאות ליצירה וירטואלית ואסתטית וכמעט אופטימית.

הערות

 

* ההשתתפות בשיח הגלריה הינה בחינם וכלולה במחיר הכניסה למוזיאון.
* הכניסה כוללת סיור חופשי בתערוכות המוזיאון המציגות כעת.
* למידע נוסף, היכנסו לאתר שלנו ולעמוד הפייסבוק: "מוזיאון נחום גוטמן לאמנות".
* לפרטים: טלפון 03-5161970 (שלוחה 0), מספר המקומות מוגבל.
* ניתן לבטל כרטיסים עד יומיים ממועד האירוע בכפוף ל-5% דמי ביטול

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00