הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: פילוסופיה קצת אחרת: אירי ריקין, ד"ר תמי יגורי, ד"ר יניב איצקוביץ'

מקום: טוקהאוס, תל אביב-יפו

מועד: 27/02/2017 שעה: 21:00

סוג אירוע: ישיבה לא מסומנים

פילוסופיה קצת אחרת: אירי ריקין, ד"ר תמי יגורי, ד"ר יניב איצקוביץ'

טוקהאוס, תל אביב-יפו 27/02/2017 בשעה 21:00

סוג אירוע

ישיבה לא מסומנים

מחיר בקופות

330 ₪

מחיר באתר החל מ-

330 ₪

 
 

פילוסופיה קצת אחרת: אירי ריקין, ד"ר תמי יגורי, ד"ר יניב איצקוביץ'

סדרת הרצאות בימי שני בשעה 21:00 בערב
27.2, 20.3. 3.4, 24.4, 8.5, 22.5

שלושה פילוסופים ייקחו אותנו למסע בעולם הרעיונות של ששה גיבורי תרבות  ומורים רוחניים שהשפיעו עליהם,  כדי להשיב על שאלות קיומיות הנוגעות באושר, הקרבה, תרבות הצריכה, הומור, חופש ומשמעות חיים. ההרצאות תהיינה מלוות בקטעי סרטים.  


אירי ריקין: המדריך לחיים ע"פ פו הדב
למה הדרך אל האושר קלה אבל בלתי אפשרית? למה תמיד "הכל בסדר", למה מעט זה המון, למה אנחנו יודעים הכל אבל תמיד עושים הפוך? למה החיים הם לא תחרות ריצה ולמה אף פעם לא נהייה באמת מאושרים כמו פו הדב?

ד"ר תמי יגורי: המדריך לחיים ע"פ לאונרד כהן
כשאורגים את שיריו באופן הוליסטי, מתקבלת משמעות חיים עשירה שיש בה חושך ואור, רע וטוב. בשביל לשרטט אותה יש להבין: מדוע לברך ("הללויה") גם על הדבש וגם על העוקץ? כיצד להתמיד בחתירה ("המנון") מלאת תקווה? איך לחיות במשמעות של ("הנני") כאן ועכשיו?  – הרצאה על משמעות בחיים ואושר.

ד"ר יניב איצקוביץ: המדריך לחיים ע"פ אברהם אבינו
בעיניו של הפילוסוף הדני הידוע, קירקגור, ומי שנחשב לאבי תורת האקזיסטנציאליזם, אברהם אבינו היה אדם שמימש באופן מלא את אפשרות הקיום האותנטית. לפי קירקגור, קיימות לכל אחד מאתנו שלוש אפשרויות קיום: ישנו הקיום האסתטי-נהנתני, הקיום האתי-נורמטיבי, והקיום האותנטי, שאותו הגשים אברהם אבינו במעשה העקידה. בהרצאה נשרטט את קווי דמותו של אברהם אבינו לפי קירקגור, ונבין מדוע מעשה העקידה חורג מגבולות המחשבה.

ד"ר תמי יגורי: המדריך לחיים ע"פ חנה ארנדט
למה לא כל מה שאנו עושים חשוב? ומה צריך לקרות בכדי שהמצב האנושי ישתפר? – הרצאה על תפיסת עצמי וחופש, על-פי חנה ארדנט, פילוסופית יהודייה שהיגרה מגרמניה הנאצית ובהמשך חייתה בניו יורק. ארדנט הגיעה לישראל לסיקור משפט אייכמן, ובביטוי "הבנאליות של הרוע" היא מסבירה כיצד אדם רגיל, אפרורי ו"נורמלי" כמוהו משתתף בזוועות שקשה לדמיין. בתפיסתה הפוליטית ניסחה את עקרון "הפעולה המקורית", שמחבר עצמאות רדיקלית ומקוריות. מעל לכל שורה בעמדתה אהבת העולם והכרת תודה על החיים עצמם.

ד"ר יניב איצקוביץ': המדריך לחיים ע"פ צ'רלי צ'פלין
דמות הנווד של צ'רלי צ'פלין היא אחת הדמויות המוכרות והפופולריות ביותר בתרבות המערבית, אך ערכיו ועמדותיו כמעט מנוגדים לה. התרבות הקפיטליסטית דוגלת בעבודה וביצרנות, שבסופו של דבר אמורים להוביל לרווחה כלכלית, ואילו הנווד הוא קבצן נצחי חסר משפחה, שנקלע לצירופי מקרים ומדמה את עצמו באופן מגוחך לג'נטלמן. כיצד הצליח צ'פלין לכבוש את אמריקה? ומה הוא מלמד אותנו על עצמנו ועל התרבות שבה אנו חיים?

אירי ריקין: המדריך לחיים על פי לואי סי קיי
למה החיים אינם מסובכים אלא פשוט חסרי פתרון? למה אנחנו אוהבים את הילדים שמאמללים את חיינו? למה אנחנו מתהדרים בערכי מוסר שאנחנו לא מקיימים בפועל? למה כולנו ביזאריים, שרוטים וגחמניים כשמציצים לנו בפנים? למה המוות הכרחי ולמה החיים נורא מצחיקים כשמסתכלים עליהם מבחוץ?  הצצה על פילוסופיית החיים של הסטנדאפיסט והשחקן לואי סי קיי מי שנחשב לאיש הכי מצחיק בארה"ב

על המרצים:

אירי ריקין, מרצה לפילוסופיה, מבקר ספרות בעיתון 'הארץ' וב'קול ישראל', יוצר דוקומנטרי, בין תוכניותיו: "משפחה מאושרת בששה שעורים", "בקרוב אהבה", "18", "רוצחים" ועוד. מרצה מרתק, רהוט וסוחף בנושאי פילוסופיה, תרבות וספרות.

ד"ר יניב איצקוביץ, פילוסוף, סופר, פובליציסט ומרצה, עוסק בדוקטורט בפילוסופיה על הגותו של לודוויג ויטגנשטיין, מלמד בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. חיבר ארבעה ספרים, האחרון ביניהם "תיקון אחר חצות" יצא לאור בשנת 2016 וזכה בפרס רמת גן לספרות ופרס עגנון מטעם משרד התרבות ובית עגנון.

ד"ר תמי יגורי, מחברת בין פילוסופיה לבין מעשה, מומחית בתחומי פילוסופיה ופסיכולוגיה, בנושאי זהות עצמית ותפיסות חיים. מרצה בכירה לפילוסופיה קיומית, חוקרת משמעות חיים, מחברת ארבעה ספרי פילוסופיה. בספרה החדש, "פתרון חידת המשמעות", פיתחה גישה לזיהוי וניסוח משמעות בחיים. בהרצאותיה בארץ ובחו"ל, באקדמיה ומחוצה לה, מוגשים רעיונות פילוסופיים בשפה בהירה ובגובה העיניים.

במועד סמוך לתחילת הסדרה וככל שיישארו כרטיסים תיפתח אפשרות לרכישת כרטיסים למפגשים בודדים בעלות של 65 ₪

 

הערות

 

תאריכי הסדרה: (ימי שני, 21:00 בערב)
27.2, 20.3. 3.4, 24.4, 8.5, 22.5

טוקהאוס ביתן 12 (לא האנגר 12) יריד המזרח בצפון מזרח נמל תל-אביב, צמוד לגשר "המנעולים" המחבר בין חניון רידינג מערב לבין יריד המזרח. החניונים הקרובים למקום הם חניון רידינג מערב או החניון של מטבחי סמל בכניסה הצפונית לנמל.
הישיבה סביב שולחנות. המקומות לא מסומנים. הקהל שמגיע מאוחר מצטרף לשולחנות או מוזמן לשבת בכסאות הפזורים מסביב באולם.
הדלתות נפתחות שעה וחצי לפני כל אירוע. הקהל מוזמן להגיע קודם לשתות ולאכול. טוקהאוס מציעה בר עשיר ותפריט של אוכל רחוב מהעולם בניצוחו של השף אריאל כהן.
כניסה מגיל 16+ מלבד אירועים מותאמים לילדים.
פינת עישון בחוץ בדק.
טלפון:03-5545500 // [email protected]
כרטיס לכל הסדרה ניתן לבטל כרטיסים עד יומיים לפני המועד הראשון (19.11.16) בכפוף ל-5% דמי ביטול, לאחר מכן אין ביטולים כלל.

לשאלות גו שואו: 03-613355622.5

v      מוצר זה נמכר באמצעות מערכת GOSHOW על ידי חברת טוק האוס בע"מ, ח.פ. 515396059 מרח' השניים 14/5, גבעתיים

v      חברת GOSHOW אינה אחראית על איכות השירות ו/או קיום האירוע ו/או כל מחדל הקשור באירוע מושא מוצר זה

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של טוקהאוס

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00