הסתיימה המכירה לאירוע זה
 
 
 

אירוע: Ladies First - סדרת הרצאות אונליין על מעמדן של נשים במקומות שונים בעולם

מקום: טוקהאוס, אונליין (ONLINE)

מועד: 31/12/2020 שעה: 21:00

סוג אירוע: אטרקציה

Ladies First - סדרת הרצאות אונליין על מעמדן של נשים במקומות שונים בעולם

טוקהאוס, אונליין (ONLINE) 31/12/2020 בשעה 21:00

סוג אירוע

אטרקציה

מחיר בקופות

180 ₪

כרטיס להקלטות של כל הסדרה

180 ₪

 
 

Ladies First - סדרת הרצאות אונליין על מעמדן של נשים במקומות שונים בעולם

סדרת הרצאות מוקלטות שהתקיימו On-Line על מעמדן של נשים במקומות שונים בעולם

 

לרגל ציון 20 שנה להחלטת האו"ם 1325 שעסקה בהגנה על נשים ובשיתופן בתהליכי קבלת החלטות ופתרון סכסוכים ולקראת ציון יום המאבק באלימות נגד נשים בחרנו לקיים סדרת הרצאות און ליין שתסקור את מצבן ומעמדן של נשים במקומות שונים בעולם.

נינו אבסזדה: נשים - היהלום שבכתר הרוסי  

בהיסטוריה, מיתולוגיה, פוליטיקה, תרבות וריגול - חפשו את האישה הרוסיה! עם הקמתה של הממלכה הסלבית, נשים שלטו בה ביד ברזל והחליטו על עתידה של המדינה. על עידן הזהב של האימפריה ועל נפילתה, עלנשים בכלוב הזהב של קרמלין ודוגמניות בשירות המודיעין הסובייטי, על התומכות ב-Pussy Riot והמתנגדות לMeToo- - בהרצאת פרפורמנס ייחודית מלווה בקטעים ויזואלים נדירים מהתרבות הרוסית והסובייטית

נינו אבסזדה עיתונאית, חברת כנסת לשעבר ומרצה.

 

איילת אידלברג: קימונו בעולם של הייטק – מעגלי חייה של האישה היפנית

האם להיות אישה ביפן זה סוג של "זכיה בפיס"? הבעל אמור לפרנס, את לא אמורה לג'נגל בין משפחה ועבודה, וברגע שהילד הולך לגן, יש לך שפע של פנאי עבור עצמך, התחביבים שלך והחברות שלך?

או שאולי, להיות אישה במדינה שיש בה שוביניזם רב, שיש בה מועדוני מין רבים, שהיכולת שלך לפתח בה קריירה היא מוגבלת וקשה, ומצופה ממך לשרת את בעלך (שעובד קשה) זו בעצם לא מציאה כל כך גדולה?

במפגש זה נחקור את עולמה של האישה היפנית ואת המשפחה היפנית, שהיא סוג של "עסקת חבילה כלכלית". מהו תפקידה של האישה ומהם תפקידיו של הגבר בעסקה זו?

ההרצאה תיקח אותנו למסע של חקר סביב חייה של האישה היפנית, מעל ומתחת לפני השטח, מההיריון, דרך הלידה הטבעית, ההנקה הממושכת, הגידול המסור של הילד והליווי הצמוד במערכת החינוך. נבדוק גם את מקומה בעולם העבודה ואת המשכורת שלה, שנמוכה משמעותית מאוד ממשכורתו של הגבר. נעבור בין מועדוני המין ונדבר על תרבות של החפצה בעולם בו מועטה האינטימיות והקרבה.

איילת אידלברג- אנתרופולוגית, חוקרת תרבויות ודתות של מזרח אסיה. מדריכת טיולים, כתבת לעיתוני טיולים ומגזינים, מרצה וצלמת. שהתה ביפן תקופות ממושכות במהלך 30 השנים האחרונות.

 

רוית נאור - אישה ביבשת השחורה

הרצאה שאינה מותירה את המאזינים אדישים.

בגיל 7 הגעתי לאפריקה בפעם הראשונה. מאז ועד היום אני פוקדת את היבשת המרתקת הזאת וכל ביקור בה, הוא סוג של שיבה הביתה – למולדת המין האנושי.

מתוך עשרות המסעות שלי, קיבצתי את סיפורן של שלוש נשים, משלושה אזורים שונים באפריקה, המעלים את מצבן הקשה של הנשים, הנאבקות במקום האכזרי ביותר עלי אדמות. מבעד לענייניהן אנחנו פוגשים את העוני, אונס, איידס, מוות בלב המידבר, כמו גם אחת הבעיות הכואבת ביותר של אפריקה - מילה נשית. כל זה קורה, על רקע נופיה עוצרי הנשימה של היבשת השחורה.

מאחר והייתי הישראלית הראשונה שהעפילה לפסגת הקילימנג'רו, ההר הגבוה ביותר באפריקה, הרצאה זו מהווה הצצה מהמקום הגבוה ביותר באפריקה, ועד למקום הנמוך ביותר בחצר האחורית של העולם הנאור

רוית נאור, עיתונאית בכירה, טייסת מסחרית, חובבת מסעות ואתגרים, הייתה ראש המשלחת הישראלית היחידה, שהצליחה אי פעם להגיע לקוטב הצפוני. הייתה האישה הישראלית הראשונה שהגיע לפסגות של ההרים הכי גבוהים באירופה ובאפריקה.

 

ד"ר  מאיה גז הנשים הצרפתיות

הן ממותגות כנשים השיקיות ביותר בעולם (למרות שהן לא הכי יפות), הן יודעות איך להתלבש פשוט ולהיראות טוב, לקשור צעיף ולשלוט בגברים שלהן ביד רמה. הן משתמשות במיניות שלהן כדי לפעול כרצונן (לרוב בניגוד גמור לטובתן האישית) ומאה מהן חתמו על מכתב בו דרשו שלא יקחו מהן את הזכות להיות מוטרדות. הנשים הצרפתיות. קווים לדמותן. ההרצאה תצלול לעולמן הפנימי והפחות מוכר של הנשים הצרפתיות ותתחקה אחר הסודות והשיטות שלהן לנהל נשיות בלתי-שגרתית. מקרלה ברוני עד בריז'יט מקרון. מבריז'יט בארדו עד "אמלי בפריז".

ד"ר מאיה גז היא ישראלית שחייתה בפריז במשך עשור. בתקופה בה למדה בסורבון וכתבה את הדוקטורט שלה בספרות צרפתית, היתה כתבת עיתון "גלובס" בפריז. שם למדה מחברותיה ומאימהותיהן איך לחיות לפי סגנון החיים של הצרפתיות.

 

ד"ר מיכל יערי: מאחורי הרעלה של נשות סעודיה ומדינות המפרץ

כיצד השפיע קמפיין "metoo" על הנשים במדינות ערב? האם הרשתות החברתיות מסייעות או מזיקות למאבקן של הנשים למען זכויותיהן? עד כמה הנשים במדינות ערב באמת רוצות שינוי? מה הוביל לעלייה המטאורית של ניתוחים פלסטיים בקרב נשים? מדוע דווקא בסעודיה מתרחש מהפך באשר למעמד הנשים וכיצד הוא משפיע על מדינות ערביות אחרות?

בשנים האחרונות מתבלטות עוד ועוד נשים במדינות ערב, אשר מאתגרות את הנורמות המקובלות ונלחמות על מקום שוויוני יותר בחברה. נשים אלו מסרבות להיות נתונות למרותו של הגבר או של המשפחה, ונאבקות בכדי שקולן יישמע. במסגרת זו, הן דורשות לבחור בעצמן את בני זוגן, להתלבש כראות עיניהן ולעסוק במקצועות שמעניינים אותן. מאבק הנשים למען זכויותיהן הוא לא רק סיפורן של הנשים, אלא של החברה כולה. זהו מאבק למען חברה פלורליסטית וליברלית יותר.

על כך ועוד בהרצאה מרתקת שמשלבת סרטונים, קריקטורות ואמצעי המחשה נוספים. מהעולם הערבי.

ד״ר מיכל יערי- חוקרת מדינות המפרץ. מרצה באוניברסיטה הפתוחה ובמוסדות אקדמיים נוספים. משמשת פרשנית בתקשורת הישראלית והזרה.

הערות

 

* בהרשמה יש להקפיד למלא פרטים גם של מייל וגם של טלפון!
* לינקים להקלטות בהתאם לרכישה שתבצעו יישלחו אליכם מספר שעות לאחר הרכישה
* יש לשמור על זכויות היוצרים של המרצים. אסור לצלם, להקליט, לשדר, להעביר הלאה את התכנים

v      מוצר זה נמכר באמצעות מערכת GOSHOW על ידי חברת טוק האוס בע"מ, ח.פ. 515396059 מרח' השניים 14/5, גבעתיים

v      חברת GOSHOW אינה אחראית על איכות השירות ו/או קיום האירוע ו/או כל מחדל הקשור באירוע מושא מוצר זה

לשאלות בנושאים טכניים

רכישה,כירטוס ותקלות באתר

GoShow LTD

טלפון:

*6119

 

פקס:

03-6440730

 

ליצירת קשר:

 
 
 
 

נגישות

 
הגדרות נגישות לא הוגדרו לאירוע הזה.
 
 

אירועים נוספים של טוקהאוס

 

תגובות

 
 
נגישות

פרטי ההתקשרות עם ממונה הנגישות של האתר:
טלפון: *6119
צ׳אט באתר
דוא״ל: [email protected]
ימים א׳-ה׳ בין השעות 10:00-16:00
יום ו׳ בין השעות 10:00-13:00